Skolēnu pētniecisko prasmju pilnveides iespējas vidusskolā ekonomikas stundās
Author
Kāle, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pēdējos gados arvien vairāk nostiprinās nepieciešamība attīstīt skolēnu pētniecisko prasmi, sākot jau no sākumskolas. Pētnieciskās prasmes aktualizācija mācību procesā ir daudzu izglītības iestāžu primārais mērķis. Pasaulē šī tendence joprojām tiek uzskatīta par novitāti. Par mācību procesa uzdevumu kļūst nevis iegūto zināšanu daudzums, bet gan prasme tās lietot pazīstamās un izmantot jaunās situācijās gan skolā, gan ikdienas dzīvē. Vidusskolas mācību saturs prasa, lai šīs prasmes tiktu attīstītas pārsvarā eksaktajos priekšmetos. Bet pētnieciskās prasmes ir starpdiscpilināras un to pilnveide ir nepieciešama ikvienā priekšmetā, veicinot arī skolotāju savstarpējo sadarbību. Ekonomikas priekšmetā, izmantojot dažādās pētnieciskās metodes, ir iespējams veicināt pētniecisko prasmju pilnveidi. In recent years, the need to develop pupils' research skills from the beginning of school has become increasingly important. The actualization of research skills in the learning process is the primary goal of many educational institutions. In the world, this trend is still considered novelty. The task of the study process is not the quantity of acquired knowledge, but the skill to use it in the familiar and to use in new situations both in school and in everyday life. The content of the highschool requires that these skills are developed in science related subjects. But research skills are interdisciplinary and need to be perfected in every subject, also promoting mutual co-operation between teachers. In economics, using different research methods, it is possible to promote the development of research skills.