5-7 gadīgu bērnu komunikatīvās kompetences sekmēšana dramatizācijas rotaļā
Author
Hermansone, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums “5-7 gadīgu bērnu komunikatīvās kompetences sekmēšana dramatizācijas rotaļā” aktualizē bērnu nepilnīgās valodas un komunikācijas prasmes, kuru attīstība un pilnveidošana ir mūsdienīgas izglītības pamatuzdevums. Darba autore Aiga Hermansone pētījumā izvirzījusi mērķi: teorētiski un empīriski pamatot komunikatīvās kompetences sekmēšanas pedagoģiskos nosacījumus 5-7 gadīgiem bērniem dramatizācijas rotaļās. Pētījuma pirmajā daļā analizētas filosofu, psihologu un pedagogu atziņas par komunikatīvās kompetences veidošanās aspektiem, valodas un komunikācijas mijsakarībām, kas sekmē pozitīvas saskarsmes prasmes vecākajā pirmsskolas vecumā. Tiek pētītas komunikatīvās kompetences likumsakarības, aktualizējot dramatizācijas rotaļu, kā komunikatīvās kompetences sekmētājau, balstoties uz bērna personības attīstību veselumā. Otrajā daļā tiek aprakstīts empēīiskais pētījums, kurā veikta bērnu pedagoģiskā novērošana un pārrunas ar bērniem, lai noteiktu bērnu komunikatīvās kompetences līmeni. Veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, lai sekmētu valodas un komunikācijas prasmes. Pedagogu aptaujas rezultātu analīze liecina, ka bērnu komunikatīvās kompetences attīstība ir jāpilnveido, meklējot jaunas iespējas un risinājumus pedagoģiskajā procesā. Darbam ir šāda struktūra: ievads, divas nodaļas, 21 tabula, 29 attēli, secinājumi, 76 izmantotās literatūras un citu avotu saraksts un 18 pielikumi. Darba apjoms ir 90 lpp. The present paper research „communicative competencies promotion in dramatization games for children in age group of 5-7” actualizes the problem about children ability to communicate and their language deficiencies, which improvement and developments is the main goal of the nowadays education. The goal of the present paper is: to fortify theoretically and empirical communicative competencies promotion in dramatization games for children in age group of 5-7. The present paper first chapter deals with the analyses of the philosopher, psychologist and teacher conclusions about the communicative competencies establishment, correlation between language and communication, which improve positive ability to communicate in the elder preschool groups. The regularity of the communicative competencies had been researched, updating the dramatization game, as a communicative competencies promotion, regarding on the children personality and development. The second chapter of the present paper deals with the research which is made up on children to find out their level in communicative competencies. The pedagogical research was made to promote ability to communicate and language. The survey among teachers proves that the communicative competencies should be improved, searching for new possibilities and solutions in education. The present paper consists of: introduction, two chapters, 21 tables, 29 pictures, summary, 76 used literature and several others and 18 attachments. The paper consists of 90 pages.