Show simple item record

dc.contributor.advisorKalvāne, Gunta
dc.contributor.authorMeļņika, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:52Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62507
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38142
dc.description.abstractSvetlanas Meļņikas Bakalaura darbs „Kritiskās domāšanas attīstība dabaszinības stundās 4.klasē”. Darbs sastāv no 37 lpp., 9 att., 10 tab., 35 bibliogrāfiskie nosaukumi latviešu, angļu, krievu valodā. Pētījuma mērķis: izanalizēt kritiskās domāšanas veicinošās mācību metodes un paņēmienus dabaszinības mācību priekšmetā sākumskolā – 4.klasē. Pētījums tika veikts 2017./2018. mācību gadā. Pirmā testēšana veikta 2017. gada 18. septembrī. Pēc izstrādājam uzdevumiem un pielietotiem metodēm dabaszinībās stundās (sešas stundas), kuri veicina kritisko domāšanu, darba autore 2017. gada 5. decembrī veica atkārtoto testēšanu. Tika izmantotas tādas pašas metodes kā pētījuma sākumā. Pētījumā piedalījās 4.klases 76 skolēni. Pētījuma laikā tika izmantotas empīriskās metodes: skolēnu novērošana, psiholoģiskie testi - „Izslēgt lieko”, „Būtiskas iezīmes identificēšana”, „Piecrinde". Abu posmu salīdzinošā analīze parādīja, ka domāšanas attīstības līmenis ir mainījies. Skolēniem palielinājās domāšanas līmenis – spēj analizēt, sintezēt, salīdzināt, vispārināt. Viņi cenšas izvirzīt mērķus, plānot un izveidot loģiskus savienojumus. To sekmēja sistemātisku un mērķtiecīgu kritisko metožu izmantošana dabas zinības stundas.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor paper by Svetlana Melnik is ‘Development of Critical Thinking during Science Lessons in Grade 4’. The work consists of 37 pages, 9 images, 10 tables, 35 bibliographical names in Latvian, English, Russian. The goal of the paper is to analyze the teaching methods and techniques for promoting critical thinking in the Science subject in primary school, grade 4. The study was conducted in 2017/2018 school year. The first testing was carried out on September 18, 2017. Following the designing of tasks and applying methods that promote critical thinking in the Science lessons, the author of the work conducted the second testing on December 5, 2017. The same methods were used as at the beginning of the study. 76 pupils from grade 4 participated in the research. Empirical methods were used in the research: pupil observation, psychological tests – ‘Find the odd one’, ‘Identification of essential features’, ‘Sinkvein’ - five line ‘poems’. A comparative analysis of both stages showed that the level of thinking development has changed. Pupils’ level of thinking has increased - the ability to analyze, synthesize, compare and generalize. They try to set goals, plan and create logical connections. This was facilitated by the use of systematic and targeted critical methods in Science lessons.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectmācību metodes
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectsintēze
dc.subjectvispārināšana
dc.titleKritiskās domāšanas attīstīšana dabaszinības stundās 4.klasē
dc.title.alternativeDevelopment of Critical Thinking in Science Lessons in Grade 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record