Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorĢingule, Rigonda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:53Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62510
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38144
dc.description.abstractDarba autors: Rigonda Ģingule. Maģistra darba temats: Izziņas intereses veicināšana bērniem ar redzes traucējumiem vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ar redzes traucējumiem izziņas intereses attīstību pirmsskolas skolotāja un vecāku sadarbības procesā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu teorijas par pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses attīstību un tās veicināšanas iespējām. 2.Analizēt pirmsskolas vecuma bērnu ar redzes traucējumiem attīstības likumsakarības. 3.Atlasīt pedagoģiskos paņēmienus bērnu izziņas intereses attīstības veicināšanā. 4.Veikt pētījumu par izziņas intereses veicināšanu bērniem ar redzes traucējumiem. Maģistra darbs ietver teorētisko daļu un empīrisko pētījumu. Pētījuma gaitā hipotēze apstiprinājās: izziņas intereses veicināšana bērniem ar redzes traucējumiem vecākajā pirmsskolas vecumā būs sekmīga, ja tiks ievērota katra bērna iepriekšējā dzīves pieredze un pirmsskolas pedagoģiskajā procesā tiks ievērotas bērna individuālās attīstības iezīmes. Skolotāju un vecāku sekmīga sadarbība paver plašas iespējas labvēlīgu apstākļu radīšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ar redzes traucējumiem izziņas intereses attīstības veicināšanā. Tādējādi mērķtiecīgi nodrošinot bērnam iespēju sekmīgi sagatavoties pamatizglītības apguvei. Atslēgas vārdi: intereses, izziņas darbība, attīstība, sadarbība, redzes traucējumi. Darba apjoms ir 83 lapas, ievietoti 12 attēli un 15 tabulas. Darbā izmantoti 66 literatūras un informācijas avoti, 11 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor: Rigonda Ģingule. Master thesis topic: Development of preschools children with visual impairment cognitive interests in preschool. The purpose of the research: to study theoretical research and practical examination of the interest of the senior preschool-age children with visual impairment in the process of cooperation between the pre-school teacher and the parents. Study’s tasks: 1.To analyze the theories of pedagogues and psychologists about the development of the interest of the cognitive age of pre-school children and the possibilities of its promotion. 2.To analyze the regularities of development of pre-school children with visual impairments. 3. To select pedagogical techniques for promoting children's cognitive interests. Master's thesis covers theoretical part and empirical research. During the research, the hypothesis was confirmed: the promotion of cognitive interests for children with visual impairments in the oldest preschool age will be successful if the previous experience of each child's life is respected and the child's individual developmental traits will be discovered in the preschool pedagogical process. The successful cooperation between teachers and parents opens up wide opportunities for creating favourable conditions for promoting the development of cognitive interests of older preschool children with visual impairment. Thus, by purposefully providing the child with the opportunity to successfully prepare for the acquisition of primary education. Keywords: interests, cognitive activity, development, cooperation, visual impairment. Thesis volume is 83 pages, with 12 pictures and 15 tables. The paper uses 66 sources of literature and information, 11 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectintereses
dc.subjectizziņas darbība
dc.subjectattīstība
dc.subjectsadarbība
dc.subjectredzes traucējumi
dc.titleIzziņas intereses veicināšana bērniem ar redzes traucējumiem vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeDevelopment of preeschools childerns with visual impairment cognitive interests in preschol
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record