• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiskās rotaļspēles izmantošana rakstītprasmes attīstībai 5-6 gadu vecuma bērniem un 1.klases skolēniem

Thumbnail
View/Open
299-62518-Zubova_Marianna_mz10023.pdf (1.368Mb)
Author
Zubova, Marianna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „ Didaktiskās rotaļspēles izmantošana rakstītprasmes attīstībai 5 – 6 gadu vecuma bērniem un 1. klases skolēniem” pēta didaktisko rotaļspēļu izmantošanas ietekmi uz 5 – 7 gadu vecuma bērnu rakstītprasmes attīstības dinamiku. Pielietojot kvalitatīvās pētījuma metodes, tādas kā bērnu runas novērtēšanu, intervijas ar skolotājiem logopēdiem un sākumskolas skolotāju anketēšanu, maģistra darba autore rūpīgi pēta jautājumu par 5 – 7 gadu vecuma bērnu rakstītprasmes attīstības dinamiku, izmantojot didaktiskās rotaļspēles. Iegūtie rezultāti liecina, ka ir vērojama didaktisko rotaļspēļu pozitīva ietekme uz bērnu rakstītprasmes attīstību. Tomēr, jāatzīst, ka ir jāņem vērā arī katra bērna attīstības īpatnības, vajadzības un spējas. Izpētot maģistra darbā iegūtos rezultātus autore piedāvā ieteikumus skolotājiem logopēdiem un vecākiem. Maģistra darbā ir 19 attēli, 15 tabulas un 7 pielikumi. Atslēgvārdi: didaktiskā rotaļspēle, rakstītprasmes, 5 – 7 gadu vecuma bērni
 
The aim of the Master’s Thesis “Using of Didactic Play Games for the Development of 5 – 6 Year-Old Children’s and 1st Grade Pupil’s Writing Skills” is to explore and analyze the influence of the using for the didactic play games of 5 – 7 year-old children’s writing skills. The author of the master’s thesis thoroughly investigates the influence of the using for the didactic play games of 5 – 7-year-old children’s writing skills, applying qualitative research methods such as decent evaluation of speech, interviews of experts and surveying the primary school’s teachers. The obtained results show the positive impact of didactic play games on the development of children’s writing skills. The results suggest no straightforward relationship that should be seen in a line of each child individual development, needs and ability. Exploring results of the master’s thesis, the author offers suggestions to speech therapists and parents. There are 19 figures, 15 tables and 7 attachments that support this master thesis. Keywords: didactic play game, writing skills, 5 – 7-year-old children
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38149
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV