Rakstīto un vizuālo vēstures avotu izmantošana tēmā "Pirmais pasaules karš"
Author
Petrovica, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kļaviņa, Aija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Rakstīto un vizuālo vēstures avotu izmantošana tēmā „Pirmais pasaules karš”. Petrovica Gita, zinātniskā vadītāja Mg. hist. Kļaviņa Aija. Diplomdarbs, 57 lapaspuses, 4 tabulas, 9 attēli, 41 literatūras un avotu vienība. Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, secinājumiem un 10 pielikumiem. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izpētīt izglītojamo zināšanas un prasmes darbā ar rakstītajiem un vizuālajiem vēstures avotiem tēmā „Pirmais pasaules karš”. Darba teorētiskajā daļā aprakstīta rakstīto un vizuālo vēstures avotu izmantošanas klasifikācija un metodoloģija. Prakstiskajā daļā analizēti Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Cīravas teritoriālās struktūrvienības izglītojamo prasmes rakstīto un vizuālo vēstures avotu izmantošanā tēmā „Pirmais pasaules karš”, izstrādāti un aprobēti metodiskie materiāli darbam ar rakstītajiem un vizuālajiem vēstures avotiem Latvijas un pasaules vēstures mācību stundās, veikta skolēnu darbības rezultātu analīze un aptauja Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Cīravas teritoriālās struktūrvienības otrajos kursos. Pēc aptaujas datiem secināts, ka darbs ar rakstītiem un vizuāliem vēstures avotiem veicina izglītojamo analītisko prasmju pilnveidi, izpratni par Pirmā pasaules kara norisēm, personību lomu tajā, veidojas pilsoniskā apziņa, kā arī tiek pilnveidotas kritiskās domāšanas prasmes un pašnovērtējums. Use of Written and Visual Historic Sources on the Topic of „World War I”. Petrovica Gita, scientific supervisor – Mg.hist. Kļaviņa Aija. Thesis includes 57 pages, 4 charts, 9 pictures, 41 literature and source unit. Thesis consists of introduction, three chapters, conclusions and 10 appendixes. In Latvian. The goal of the research is to explore students' knowledge and skills whilst working with written and visual historic sources on the topic of „World War I”. The theoretical part includes a description of written and visual source classification and methodology. The practical part analyses students' skills in the usage of written and visual historic sources on the topic of „World War I” at Kandavas technical school of Agriculture’s teritorial unit of Cīrava, explores developed and approbated methodical materials for working with written and visual sources in Latvian and wold history lessons. Also includes an analysis of results and survey data of Kandavas technical school of Agriculture’s teritorial unit of Cīrava’s second course students. According to the survey data it concludes that working with written and visual historic sources promotes the growth of analytic skills in students, overall understanding of World War I developments and the role of figures in it, civic consciousness and improves critical thinking and self-evaluation skills.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Latvijas Universitātes Raksti; 780 .sēj.
Latvijas Universitāte (LU Akadēmiskais apgāds, 2012) -
Vai grāmatai joprojām ir nozīme? Izdevumi par Centrālās un Austrumeiropas vēsturi zinātnē un mācību procesā : Referātu tēzes
Latvijas Universitātes 82. Starptautiskā zinātniskā konference; Vēstures un filozofijas fakultāte (Latvijas Universitāte, 2024)Mūsdienās informācijas apmaiņa arvien vairāk notiek elektroniskajā vidē, drukātos izdevumus nobīdot nosacītā perifērijā. Tas lielā mērā attiecināms arī uz studijām un pētniecību. Tāpēc rodas jautājums par grāmatu resursa ... -
Latvijas Universitātes Raksti; 763 .sēj.
Latvijas Universitāte (LU Akadēmiskais apgāds, 2011)