Diferencēti mājas darbi krievu literatūrā pamatskolā
Author
Daugste, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Narodovska, Iveta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Musdienu bērniem materiāla apgūšanai ir nepieciešama individuāla pieeja, kas var izpausties kā diferencētu mājas darbu izstrāde un pielietojujms praksē. Darba mērķis ir izstrādāt diferencētus uzdevumus krievu literatūrā pamatskolā, kā arī izveidot to izmantošanas modeli skolas praksē, t.i. definēt to izmantošanas algoritmus. Mērķa sniegšanai tika izvirzīti šādi darba uzdevumi: aplūkot diferencētās pieejas iespējas mājas darbu sastādīšanā kopumā; izpētīt krievu valodas un literatūras pasniegšanas standartu un programmu mazākumtautību skolām; izpētīt bērnu psihotipu diferenciācijas jautājumu, lai izprastu kāds mājas darbu veids būs piemērots atsevišķam skolniekam; parādīt kādi mēdz būt informācijas uztveršanas veidi; parādīt praksē kā diferencētā pieeja mājas darbu literatūrā izvēlē paaugstina skolēnu mācību motivāciju; izstrādāt un pielietot praktiski visus inovatīvos mājas darbu uzdevumus literatūrā, apkopot un salīdzināt dažādu skolēnu rezultātus; aptaujāt Rīgas Purvciema vidusskolas 5. klašu skolēnus, kā arī to vecākus. Darba gaitā tika izstrādāti dažādu veidu diferencētie uzdevumi krievu literatūrā un tie tika pamatoti ar veiksmīgu pielietošanu praksē. Darba rezultātā autore pierāda savas tēmas aktualitāti ar paaugstinātu aptaujāto interesi diferencēto uzdevumu pielietošanā, veicot analīzi, izdara secinājumus par novērotajām tendencēm diferencēto uzdevumu izvēlē skolnieku vidū. Atslēgvārdi: diferencēti uzdevumi, krievu literatūra, krievu literatūra, skolēnu psihotipi, inovatīva pieeja Within the given work, the essence of the problem to be investigated by the author is that for modern children the acquisition of material requires an individual approach, which can be manifested in the development and application of differentiated homework in practice. The aim of the work is to develop differentiated tasks in Russian literature in elementary school, as well as to develop a model for their use in school practice, actually define the algorithms for its use. To achieve the goal, the following tasks were put forward: to consider the possibility of differentiated approach in compilation of homework in general; to study the standard of teaching Russian literature and the program for minority schools; to explore the issue of the differentiation of child psychotypes in order to understand what kind of homework will be suitable for an individual student; show what kind of ways to capture information; to show in practice as homework in literature the choice of differentiated approach increases the motivation of pupils' learning; to develop and apply practically all innovative tasks of homework in literature, to collect and compare the results of different pupils; survey the pupils of Riga Purvciems secondary school 5th class as well as their parents. During the course of the work different types of differentiated tasks in Russian literature were developed and they were based on successful application in practice. As a result of the work, the author demonstrates the actuality of his topic with the increased interest of the respondents in the application of the differentiated tasks, concluding in the analysis the observed tendencies in the choice of differentiated tasks among the pupils. Keywords: differentiated tasks, Russian literature, individual approach, student psychosocial, innovative approach