Show simple item record

dc.contributor.advisorGarjāne, Beatrise
dc.contributor.authorDankaniča, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-03T02:01:54Z
dc.date.available2018-02-03T02:01:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62580
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38200
dc.description.abstractDarba autors – Vita Dankaniča Diplomdarbs tēma – sadarbības prasmju veicināšana 4. klašu skolēniem latviešu valodas stundās. Mērķis – teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt sadarbības prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas 4. klašu skolēniem latviešu valodas stundās. Lai īstenotu mērķi, tika: •analizēti dažādu autoru uzskati un atziņas par 4. klases skolēnu attīstību; •noskaidrots sadarbības būtības raksturojums; •izvērtēts skolēnu sadarbības prasmju līmenis; •atlasītas dažādas metodes, ar kuru palīdzību tika veicinātas sadarbības prasmes latviešu valodas stundās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā sniegts apraksts par 4. klašu skolēnu vecumposmu attīstības likumsakarībām, īpašu uzmanību pievēršot metodēm un aktivitātēm, kuras izmantojamas sadarbības prasmju veidošanā latviešu valodas stundās. Praktiskajā daļā tika veikta skolēnu sadarbības prasmju novērošana latviešu valodas stundās un sadarbības prasmju līmeņa noteikšana. Ievērojot skolēnu sadarbības prasmju attīstības līmeni un vajadzības, tika izstrādāts un īstenots pedagoģiskais darba plāns, atlasītas un izmantotas sadarbības prasmju veicināšanas metodes un spēles. Tika anketēti sākumskolas pedagogi, kuri izteica savu viedokli par sadarbības prasmju metodēm latviešu valodas stundās. Darba autore, apkopojot iegūtos rezultātus secināja, ka skolēniem ir vērojama pozitīva sadarbības prasmju attīstības dinamika. Pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze – sadarbības prasmes latviešu valodas stundās 4. klases skolēniem tiks veicinātas, ja skolotājs organizēs sadarbības spēles, skolotājs rosinās darbu grupās atbilstoši skolēnu mācību vajadzībām, skolēni izteiks savu viedokli un uzklausīs citu viedokļus. Atslēgas vārdi – 4. klases skolēni, sadarbība prasmes, latviešu valoda,sadarbība. Darbs sastāv no 47 lappusēm, 5 tabulām, 2 attēliem, 5 pielikumiem, 50 izmantotajiem literatūras un informācijas avotiem.
dc.description.abstractAuthor of the diploma work – Vita Dankaniča Diploma thesis – encouragement of collaboration skills in Latvian language lessons for 4th grade students. Objective – theoretically substantiate and practically verify the pedagogical potential in encouragement of collaboration skills in Latvian language lessons for 4th grade students. To achieve the objective the author: •analyzed opinions and conclusions of different authors regarding the development of 4th grade students; •clarified the characterization of collaboration nature; •evaluated the level of students' collaboration skills; •selected different methods which helped to encourage the collaboration skills in Latvian language lessons. Diploma work consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part deals with description of development regularities in the age group of 4th grade students, with a special emphasis on methods and activities that are appropriate in the formation of collaboration skills during Latvian language lessons. In practical part observation of students' collaboration skills in Latvian language lessons and determination of the level of collaboration skills was performed. According to the level of students' collaboration skills, the strategies of pedagogical work were drafted and implemented, the methods and games for encouraging the collaboration skills were selected and exercised. A questionnaire was organized for primary school teachers who expressed their opinion about the methods of collaboration skills in Latvian language lessons. The author of diploma work summarized the results of questionnaire and could conclude that students have a positive dynamic of collaboration skills development. The survey affirmed the original hypothesis – collaboration skills in Latvian language lessons for 4th grade students will be encouraged if the teacher organizes collaboration games, the teacher stimulates team work according to the students' educational needs, the students express their opinion and listen to the opinion of others. Key words – 4th grade students, collaboration skills, Latvian language,collaboration. The work consists of 47 pages, 5 tables, 2 images, 5 attachments, 50 sources of literature and information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject4. klases skolēni
dc.subjectsadarbība prasmes
dc.subjectlatviešu valoda
dc.subjectsadarbība
dc.titleSadarbības prasmju veicināšana 4. klašu skolēniem latviešu valodas stundās
dc.title.alternativeEncouragement of collaboration skills in Latvian language lessons for 4th grade students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record