• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mūzikas klausīšanās kā skolēnu emocionālās attīstības veicinātāja sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-62587-Naudisa_Kristine_kn17007.pdf (1.456Mb)
Author
Naudiša, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore darbā pētīs, vai mūzikas klausīšanās veicina skolēna emocionālo attīstību. Darba tēma ir aktuāla, jo arvien sabiedrībā pastāv diskusijas, no cik gadiem bērnam uzsākt skolas gaitas un kā tas ietekmē bērnu un viņa emocionālo attīstību. Arī skolā var veicināt un attīstīt emocionalitāti, tai skaitā, stundās izmantojot mūziku. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt skolēna emocionālas attīstības iespējas mūzikas klausīšanas procesā sākumskolā Pētījuma uzdevumi: 1.Atlasīt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par emocijām un jūtām. 2.Raksturot skolēnu emocionālo attīstību. 3.Analizēt mūzikas klausīšanu kā emocionālās attīstības veicinātāju. 4.Veikt empīrisko pētījumu sākumskolā un apkopot rezultātus. Pētījuma rezultātā ir pierādījies pētāmais jautājums - skolēnu emocionāla attīstība ir sekmīga, ja skolotājas izmantos mūzikas klausīšanu kā līdzekli pedagoģiskā procesā sākumskolā. Atslēgas vārdi: mūzika, mūzikas klausīšanās, emocionalitāte, emocionālā attīstība, sākumskola
 
The author of the work will study whether listening to music contributes to the student's emotional development. The theme of work is actual, as there is a growing debate in society, at what age a child should start to go to school and how it affects child and their emotional development. School can also promote and develop emotionality, including using music in lessons. Aim of study: theoretically analyze and practically test the student's emotional development opportunities while listening to music in primary school Research tasks: 1.To select and analyze pedagogical and psychological literature about emotion and feelings. 2.Characterize student emotional development. 3.Analyze listening to music as contributor for emotional development. 4.Take an empirical study in primary school and summarize the results. As a result of the study, the question under investigation has been proven - the emotional development of students is successful, if teachers will use listening to music as a tool of pedagogical process in primary school. Keywords: music, listening to music, emotionality, emotional development, elementary school
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38201
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV