Vecāku stresa līmenis un priekšstati par bērnu audzināšanas pieejām
Автор
Zahare, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skreitule-Pikše, Inga
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis bija izpētīt, kādas saistības pastāv starp vecāku stresa līmeni un viņu priekšstatiem par bērnu audzināšanas pieejām. Analizējot dažādu pētnieku atziņas par vecāku stresu un priekšstatiem par bērnu audzināšanas pieejām, tika konstatēti faktori, kas ir saistīti ar vecāku stresu. Empīriskie pierādījumi atspoguļo saikni starp partneru izraisītu stresu un disfunkcionālu vecāku lomas izpildi. Laulības konflikti un zema ģimenes attiecību kvalitāte ir saistīti ar piespiedu un stingras disciplīnas izmantošanas lielāku īpatsvaru bērnu audzināšanas pieejās. Vēl viens vecāku stresa avots, kas varētu būt īpaši būtisks, lai prognozētu audzināšanas pieejā vardarbīgu un negatīvu attieksmi pret bērniem, ir vecāku pieredze saistībā ar vecāku pienākumiem un izaicinošu bērnu uzvedību. Vecāku stresu šajā gadījumā veido viņu priekšstati par prasībām, kas būtu jāizpilda vecākiem, un izpratnes par viņu resursiem, lai izpildītu šīs prasības, disbalanss. Kopumā grūtības, kas rodas no atbildības par bērnu audzināšanu, izraisa augstāku stresa līmeni Praktiskajā pētījumā atklāts, ka vecāku stresa faktors ir nozīmīgs mainīgais, kas veido priekšstatus saistībā ar bērnu audzināšanas pieejām. Noskaidrota negatīva sakarība starp Vecāku stresa indeksu un Pozitīvas audzināšanas rādītāju. Pozitīva sakarība starp Vecāku distresu un Psiholoģisko kontroli. Pozitīva sakarība starp Vecāku stresa indeksu un Psiholoģiskās kontroles rādītāju. Negatīva apakšskalu - Vecāku distress, Attiecību grūtības un Grūtais bērns – sakarība ar Pozitīvas audzināšanas skalas rādītāju. The aim of the Bachelor's paper was to investigate the relationship between parental stress levels and their perceptions of child rearing practises. Parents' stressors have been identified by analyzing the findings of different researchers about parental stress and about approaches of child rearing practises. Empirical evidence reflects the link between partner-induced stress and dysfunctional role of parents. Marital conflicts and the low quality of family relationships are related to the higher proportion of forced and strict discipline in the approaches to bringing up children. Another source of stress among parents, that could be particularly relevant to predict the child rearing approach to violent and negative attitudes towards children, are parental experiences with parental responsibilities and challenging child behavior. Parental stress in this case creates their perceptions about the requirements, that parents should fulfill, and an understanding of their resources to meet these demands, imbalance. In general, the difficulties arising from responsibility for raising children lead to higher levels of stress. Practical study found that the parental stress factor is a significant change in the perception of child rearing practises. Negative correlation was found between the Parental Stress Index and the Positive Adjustment Indicator; positive correlation between Parental distress and Psychological control; positive correlation between the Parental Stress Index and Psychological Control; negative correlation between subscales - Parental distress, Relationship difficulty and Tough child – and Positive parenting scale.