Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorSoročina, Oksana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-03T02:01:57Z
dc.date.available2018-02-03T02:01:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62610
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38207
dc.description.abstractSoročina O. (2017) “Uz skolēnu kompetencēm balstītā sociālo zinību mācību priekšmeta standarta ieviešana pamatskolās”. Maģistra darbs. Rīga: Latvijas Universitāte – 86 lpp., 6 attēli, 6 tabulām, bibliogrāfija – 46 avoti latviešu, angļu un krievu valodās, 3 pielikumiem. Darbs sastāv no ievada, 3 daļām, 6 apakšnodaļām, secinājumiem un 3 pielikumiem. Darba mērķis: analizēt sociālo zinību skolotāju izpratni par kompetenču pieeju un nodefinēt sociālo zinību skolotāju profesionālās vajadzības satura reformas kontekstā. Pētījuma dizains: pamatotā teorija. Darba pētījuma metode ir aptauja. Pamata metodes teorētiskā analīze un sintēze, aptauja, personīgas pieredzes refleksija. Pirmajā nodaļā tiek veikts kompetenču pieejas izglītības sistēmā teorētisko un praktisko aspektu raksturojums. Tiek analizētas kompetenču balstītās pieejas jēdziens un būtība. Otrajā nodaļā autore veic savu pētniecisko darbību un analizē satura reformas norisi Latvijas pamatskolu līmenī, apkopojot informāciju par Latvijas pamatskolu gatavību kompetenču pieejas ieviešanai. Pētījuma bāze ir Latvijas pamatskolas (kopumā 111 respondenti). Tiek definētas sociālo zinību skolotāju profesionālās vajadzības satura reformas kontekstā. Šajā nodaļā tiks veikts aptaujas pētījuma raksturojums. Trešajā nodaļa autore veic uz kompetencēm balstīta sociālo zinību mācību priekšmeta standarta ieviešanas pamatskolās problemātikas analīze un priekšlikumu izstrādi pamatskolām par kompetenču pieejas ieviešanu un profesionālo prasmju pilnveidi sociālo zinību skolotājiem. Darba galvenais secinājums: Lielākā Latvijas sociālo zinību skolotāji ir gatavi uz skolēnu kompetencēm balstītā sociālo zinību mācību priekšmeta standarta ieviešanai pamatskolās, bet tie uzskata, ka jāsagatavojas arī profesionālā līmenī, pilnveidojot savas prasmes gan didaktikas, metodikas, un personisko īpašību izaugsmes ziņā. Atslēgas vārdi: KOMPETENČU PIEEJA, SOCIĀLO ZINĪBU SKOLOTĀJA KOMPETENCE, CAURVIJU PRASMES, SOCIĀLĀ UN PILSONISKĀ PRATĪBA.
dc.description.abstractSoročina O. (2017) “Implementation of Competence-Based Social Sciences Standard in Basic School”. Master's work. Riga: Latvian University – 86 pages, 6 tables, 6 images, bibliographies – 46 sources in Latvian, Russian and English languages, 3 attachments. The work consists of 3 parts, 6 annexes and 3 attachments, the conclusions. The aim: Analyse the social science teachers understanding of the competence approach and define the social science teacher’s needs in the context of the education reform of the competence approaches implementation. The research design: grounded research. The research method is survey. The basic methods are theoretical analysis and synthesis, dialogue, personal experience of the reflection. The first chapter are the characterization of theoretical and practical aspects of competence approach in education system. Are analysed the concept and essence of the competence-based approach. In the second chapter, the author makes her research and analyse the competence based approach reform in the basic education in Latvia, gather information about the Latvian primary schools preparedness for competence based approach. The research base is Latvian primary schools (a total of 111 respondents). The professional needs of social science teachers are defined in the context of the reform of competence based approach. In third chapter author are makes the competence based social science subject standard implementation in elementary schools problem analyse and makes the proposals for primary schools about a competence based approach implementation and the professional skills developing for social science teachers. Main conclusion of the research: The most Latvian social science teachers are prepared to implement a standard for social science study subjects who are based on competences approach in primary schools, but they also think that they should prepare themselves at the professional level, improving their skills in terms of didactics, methodology, and personal growth. Keywords: COMPETENCE APPROACH, COMPETENCE OF SOCIAL KNOWLEDGE TEACHER, CURVING SKILLS, SOCIAL AND CIVIL SOCIETY.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKOMPETENČU PIEEJA
dc.subjectSOCIĀLO ZINĪBU SKOLOTĀJA KOMPETENCE
dc.subjectCAURVIJU PRASMES
dc.subjectSOCIĀLĀ UN PILSONISKĀ PRATĪBA
dc.titleUz skolēnu kompetencēm balstītā sociālo zinību mācību priekšmeta standarta ieviešana pamatskolās
dc.title.alternativeImplementation of Competence-Based Social Sciences Standard in Basic School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record