Show simple item record

dc.contributor.advisorPlotka, Aivars
dc.contributor.authorGarecka, Juta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-03T02:02:00Z
dc.date.available2018-02-03T02:02:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62619
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38212
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot raksturīgākās iezīmes haiku ilustrācijās un dizainā, apzināt tās attīstību gaitu, kā arī analizēt Latvijas un pasaules haiku izdevumu dizaina paraugus. Darbs sastāv no trijām daļām: teorētiskās, empīriskās un radošās daļas. Lai gūtu pilnvērtīgāku izpratni, teorētiskajā daļā autore sniedz priekšstatu par to, kas ir haiku, tās rašanās īsu izklāstu, literāro uzbūvi. Tiek apskatīti haiku vizuālie aspekti, kā arī reliģijas ietekmes nozīme. Plašāk tiek apskatīta un analizēta japāņu haiku izdevumu dizaina un ilustrāciju attīstība gadsimtu gaitā, kas ir sadalīti laika periodos. Empīriskajā daļā autore veic dizaina paraugu salīdzināšanu un analīzi par 21. gs. atlasītajiem paraugiem Latvijā un pasaulē. Radošajā daļā tiek izstrādātas ilustrācijas un veidots grāmatas dizains, ar autores izveidoto haiku dzejas izlasi. Darba gaitā secināts, ka haiku dzejas mākslas (haiga) aizsākumi ir meklējami sākot ar 16. gadsimtu, un tās izveidošanā lielu ietekmi ir atstājusi Ķīna. Ilustrācijās un dizainā visbiežāk tiek izcelta daba, kur sākotnēji izmantoja tušu, taču vēlākos gadsimtos- fotogrāfiju, dažādas grafikas tehnikas. Darbs satur: 86 lapas, 82 attēlus. Atslēgas vārdi: haiku ilustrācija, haiga, Japānas māksla, daba, haiku
dc.description.abstractThe aim of the research is to find out the most characteristic features of haiku illustrations and design, as well as to analyze the progress of its development, as well as to analyze the design patterns of Latvian and world haiku publications. The work consists of three parts: theoretical, empirical and creative parts. In order to gain a better understanding, in the theoretical part the author gives an idea of what is haiku, its short presentation, and the literary structure. The visual aspects of haiku, as well as the significance of religious influence, are examined. More overviews and analyzes of the development of designs and illustrations of Japanese haiku publications over the centuries, which are divided into periods of time. In the empirical part, the author carries out design comparisons and analysis of the 21st century selected samples in Latvia and in the world. The creative part is devoted to illustrations and design of the book, with a selection of poems by author. The work concludes that the beginnings of haiku poetry art (haiga) dates back to the 16th century, and China has been greatly influenced by its creation. In the illustrations and design, the most commonly highlighted the nature where the ink was originally used, but later centuries, photography, various graphic techniques, the nature of the first use of ink, but in later centuries, photographs and graphic elements. The work contains: 86 pages, 82 images. Keywords: haiku painting, haiga, Japanese art, nature, haiku
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMākslas zinātne
dc.subjecthaiku ilustrācija
dc.subjecthaiga
dc.subjectJapānas māksla
dc.subjectdaba
dc.subjecthaiku
dc.titleJAPĀŅU HAIKU IZDEVUMU DIZAINA UN ILUSTRĀCIJU VIZUĀLI STILISTISKIE ASPEKTI
dc.title.alternativeVISUALLY STYLISTIC ASPECTS OF DESIGN AND ILLUSTRATIONS FOR JAPANESE HAIKU PUBLISHING
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record