Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorLukša, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-03T02:02:06Z
dc.date.available2018-02-03T02:02:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62652
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38229
dc.description.abstractDarba autore: Vita Lukša Darba nosaukums: Lasīšanas traucējumu mazināšanas pedagoģiskās iespējas pamatizglītības jaunākajā posmā Darba mērķis: Analizēt lasīšanas traucējumu mazināšanas pedagoģiskās iespējas pamatskolas jaunākajās klasēs. Satura apraksts: Darba autore izvirzīja hipotēzi, ka skolēnu ar lasīšanas traucējumiem izglītošana pamatskolas jaunākajās klasēs būs veiksmīga, ja tiks savlaicīgi apzināti lasīšanas traucējumi, skolēniem tiks piedāvāta intensīva sadarbība pedagoģiskā atbalsta saņemšanai un vecāki saņems informāciju par savu bērnu lasītprasmes attīstības dinamiku, kā arī apzināsies savu bērnu vajadzības, lai sniegtu atbalstu ģimenē. Autore izvirzīja vairākus uzdevumus: lasītprasmes attīstības nosacījumu raksturošana sākumskolā, iepazīties ar pedagoģiski psiholoģisko literatūru par lasīšanas traucējumiem, to atpazīšanu un palīdzības iespējām, kā arī analizēt pedagoģiskā atbalsta iespējas lasīšanas traucējumu mazināšanai sākumskolā. Pētījumā tika izmantota pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze un pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskās situācijas analīze un datu matemātiskā apstrāde. Rezultāti: Pētījumā tika noskaidrots kā skolēni lasa, tika analizētas pieļautās kļūdas lasīšanā un vajadzēja pārliecināties vai skolēnam ir lasītā teksta izpratne. 30 skolēnu lasīšanas iemaņu līmenis ir apmierinošs, bet 7 skolēniem ir ļoti vājas sākotnējās lasīšanas iemaņas. Pēc rudens-ziemas lasītprasmes iemaņu pārbaudes var secināt, ka pirmo klašu skolēnu lasīšanas prasmes un izpratne par izlasīto tekstu ir uzlabojušās, bet, lai darbs pie lasītprasmes trūkumu novēršanas ir jāturpina. Secinājumi: Ar izmantotās pārbaudes metodikas palīdzību ir secināts, ka skolēniem pamatizglītības jaunākajā posmā lasītprasmes iemaņas ir nepietiekami attīstītas. Balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījumā iegūtiem rezultātiem, tika secināts, ka šajā vecumā skolēniem lasīšanai nepieciešamās pamatprasmes un iemaņas vēl pilnveidojas Darba apjoms 30 lappuses datorrakstā, 7 attēli, 1 tabula, 20 bibliogrāfiskie nosaukumi, pielikumi. Atslēgvārdi: lasītprasme, lasīšanas iemaņas, lasīšanas traucējumi, pedagoģiskais atbalsts, sadarbība, metodes un darba paņēmieni.
dc.description.abstractThe author: Vita Lukša Job title: reading disorder solving pedagogical opportunities in the lateststage of basic education Objective: analyse reading disorder pedagogical opportunities for primary school classes. A description of the content: the author hypothesized that pupils withreading impairment of primary school education classes will be successful if, read disorders will be recognased, pupils will begiven intensive cooperation pedagogical support and parents will receive information about their child's development, as well asdynamics are aware of ther children's needs, that can be supported by the family. Author raised a number of tasks: literacy development of primaryschool, to become acquainted with the characterisation providedpedagogical psychological literature about the problems therecognition and assistance possibilities, as well as analyse the pedagogical support for reading disorder in primary school. The study used apedagogical and psychological literature teacher’s observation andanalysis, the analysis of the situation and the mathematical processing. Results: the study showed the students reading abilities, mistakes and wereanalysed to see or evaluate student's text understanding. 30 pupils inreading skills level is satisfactory, but the 7 students had very weak initial reading skills. After autumn-winter literacy skills examination, itcan be concluded that the first class of students reading skills andunderstanding of what they have read text improved, and work on prevention reading mistakes must continue. Conclusions: While researching methodology, it is concluded that students inthe latest stage of basic literacy skills are not sufficiently developed. On the basis of the theoretical knowledge and the results of the study, it was concluded that, in this age of students reading the basicabilities and skills necessary for development. The amount of work the typed text 30, 7 images, 1 tables, 20 bibliographies, 2 names of attachments. Keywords: literacy, reading skills, reading disorder, teaching aid,cooperation, the methods and techniques.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasīšanas iemaņas
dc.subjectlasīšanas traucējumi
dc.subjectpedagoģiskais atbalsts
dc.subjectsadarbība
dc.titleLasīšanas traucējumu mazināšanas pedagoģiskās iespējas pamatizglītības jaunākajā posmā
dc.title.alternativePedagogical characteristics to reduce reading risk basic education in the latest stage
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record