• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Procesuāli ģenerētas spēļu pasaules

Thumbnail
View/Open
302-62708-Ostrovskis_Arnolds_ao10061.pdf (2.057Mb)
Author
Ostrovskis, Arnolds
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Arnicāns, Guntis
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā aprakstītas datorspēles un to izstrādes procesu problēmas, kas saistītas ar spēles satura izveidošanu, kā arī piedāvāts šīs problēmas risinājums – automātiski ģenerēts saturs. Šim risinājumam tika apskatītas vairākas metodes un citu autoru spēles, kurās šīs metodes tiek izmantotas. Vairākām metodēm tika piedāvātas pielāgošanas un uzlabošanas iespējas, kā arī aprakstīti šo metožu iespējamie ierobežojumi. Tika ieviesta terminoloģija un pamatprincipi, kas palīdz vispārēji saprast, kā meklēt un pielāgot automātiskās ģenerēšanas rīkus konkrētām spēlēm. Darbā aprakstītas dažas spēles, kurām nepastāv vispārēji aprakstīta automatizēta satura ģenerēšana, un kurām šī ģenerēšana tika ieviesta.
 
The work describes computer games, problems of the development process for such games and solution for those problems in the form of automatic content generation. Various methods and games that use those methods have been researched. Adaptation and improvement possibilities as well as possible limitations were provided for many of those methods. Terminology and basic methods were proposed, that should help understand how to search and adapt automatic generation tools for certain games. After that, work describes few games, for which automatic content generation isn’t generally described. For those games such generation was provided in this work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38235
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV