Show simple item record

dc.contributor.advisorRadzobe, Zane
dc.contributor.authorNiedre, Dina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-03T02:02:28Z
dc.date.available2018-02-03T02:02:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62571
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38249
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir “Verbālo, vizuālo un multimodālo metaforu interpretācija reklāmās Latvijas sieviešu žurnālos: semiotiskā un auditorijas analīze”, kura ietvaros tiek atlasītas un pētītas metaforu saturošas reklāmas Latvijā radīto sieviešu žurnālu “Santa”, “Una”, “Lilit” un “Pastaiga” 2017. gada ikmēneša izdevumos. Darba mērķis ir noskaidrot, vai metaforu saturošas reklāmas auditorijas vidū ir saprotamas un iegaumējamas, kā arī vai to izpratni spēj ietekmēt tādi kritēriji kā reklāmas tips, metaforas formāts, izglītība, reklamētās preces patēriņš, kā arī noskaidrot, vai metafora piesaista patērētāja uzmanību reklāmā. Pētījumā tika noskaidrots, ka auditorija visveiksmīgāk uztver un iegaumē reklāmas ar multimodālu metaforu, savukārt vizuālie elementi ir piesaistošāki par verbāla formāta metaforu reklāmā, līdz ar to izdarot secinājumu, ka vizuālo un multimodālo izmantošana reklāmā var tikt uzskatīta par efektīvu. Teorētiskā bāze tiek būvēta no ieskata par semiotiku, verbālo un vizuālo komunikāciju, metaforām, to formātiem un reklāmu, savukārt pētnieciskajā daļā tiek pielietotas trīs metodes - semiotiskā analīze, aptauja un eksperiments. Darba struktūra sastāv no četrām daļām – teorētiskā daļa, metodoloģija, empīriskā daļa un secinājumi.
dc.description.abstractThe theme of bachelor’s thesis is “Interpretation of verbal, visual and multimodal metaphors in advertisements in women's magazines in Latvia: semiotic and audience analysis” which reviews selected and studied metaphor containing advertisements in women’s magazines made in Latvia, like "Santa", "Una", "Lilit" and "Pastaiga", released monthly in year 2017. The purpose of research is to find out if metaphors containing advertisements are understood and memorable, as well as if there are any kind of criteria, like the type of adverisement and format of metaphors, education level and usage of the product, which can affect the understanding of the message of asvertisement and to research if the metaphor in advertisement can reach the readers attention. The study ascertained that the audition perceive the multimodal metaphors in advertisements the best, but the visual elements in the verbal metaphors containing advertisements win over the written text, accordingly proving that the use of multimodal and the visual metaphors in advertisement can be considered effective. The theory is based on semiotics, verbal and visual comunication, metaphors and its forms and lastly advertisements, but the research is based on three methods - semiotic analysis, questionary and experiment. The study contains four parts - theoretical part, methodology, empirical part and conclusions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectmetafora
dc.subjectreklāma
dc.subjectauditorija
dc.subjectuztvere
dc.titleVerbālo, vizuālo un multimodālo metaforu interpretācija reklāmās Latvijas sieviešu žurnālos: semiotiskā un auditorijas analīze
dc.title.alternativeInterpretation of verbal, visual and multimodal metaphors in advertisements in women's magazines in Latvia: semiotic and audience analysis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record