• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas studentu atlase un apmācība tiešā mārketinga komunikācijas darbam ASV: SIA "Southwestern Advantage" piemērs (2017)

Thumbnail
View/Open
309-62592-Andzane_Anna_aa14040.pdf (0bytes)
Author
Andžāne, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir “Latvijas studentu atlase un apmācība tiešā mārketinga komunikācijas darbam ASV: SIA “Southwestern Advantage” piemērs (2017)”. Pērījuma mērķis ir uzzināt, vai un kādā kvalitātē apmācību procesa laikā apgūstamās zināšanas, prasmes un kompetences, kas ir kompānijas definētas, tiek komunicētas un tiek apgūtas rudens apmācības procesa laikā. Teorētisko pamatu veido mārketinga komunikācijas teorija organizācijas un organizācijas iekšējā komunikācijas teorijas. Tika izmantotas mārketinga komunikācijas teorijas atziņas par zināšanām, prasmēm un kompetencēm, un starpkultūru komunikācijas aspekts tiešās pārdošanas komunikācijā. Darbā ir veikta anketēšana, intervija ar 6 ekspertiem un veikta līdzdalības novērošana. Pētījumā tika novērots, ka studentu menedžeri atlasa un apmāca jaunos studentus atbilstoši kompānijas definētajām prasībām.
 
The title of the Bachelor's Thesis is “Latvian student selection and training for direct marketing communication work in USA: Southwestern Advantage example (2017)”. The purpose of the quest is to find out if and in what quality the knowledge, skills and competences to be acquired during the training process, defined by the company, are communicated and learned during the autumn training process. The theoretical basis of the theory of marketing communication is the organization's and organization's internal communication theories. The knowledge of knowledge, skills and competences of marketing communication theory and the aspect of intercultural communication in direct sales communication were used. A questionnaire was conducted, an interview with 6 experts and participatory observation. The study observed that student managers selected and trained young students according to company-defined requirements.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38258
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV