Show simple item record

dc.contributor.advisorOse, Liesma
dc.contributor.authorReķe, Una
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2018-03-16T02:01:15Z
dc.date.available2018-03-16T02:01:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62806
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38336
dc.description.abstractUnas Reķes maģistra darbs “Izglītības iestādes personāla vadība skolu tīkla reformas kontekstā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē Dr.paed Liesmas Oses vadībā. Darba mērķis ir, pamatojoties personālvadības pārmaiņu procesos teorētiskajā izpētē un empīriskā pētījumā par personālvadības īpatnībām skolu reformu kontekstā Latvijā, piedāvāt konkrētus personālvadības risinājumus nelielu skolu darbībai un kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai Latvijas reģionos. Maģistra darba apjoms ir 63 lpp un 2 pielikumi. Darbā iekļautas 3 tabulas, 2 attēli, izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 45 avoti. Pētījuma 1. daļā veikta teorētiskā analīze saistībā ar personāla vadību izglītības iestādēs Latvijā un ārvalstīs, īpaši akcentējot mazo skolu reorganizācijas procesus, kā arī analizēti normatīvie akti, kas nosaka pārmaiņu procesus izglītībā Latvijā. Pētījuma 2. daļā pētītas personālvadības īpatnības skolu reformu kontekstā Latvijā. 3.daļā izstrādāti konkrēti risinājumi personāla vadības procesiem nelielu skolu saglabāšanas un kvalitatīvas izglītības nodrošināšanas procesos Latvijas reģionos. Apkopojot teorētiskās analīzes un empīriskā pētījuma rezultātus, var secināt, ka lai vadītu personāla pārmaiņas izglītības iestādes reorganizācijas procesā, ir svarīgi ņemt vērā izglītības iestādes iekšējo kultūru pirms reorganizācijas. Izglītības iestāžu reorganizācijas procesā izglītības iestāžu personāla vadībā var izvirzīt vairākus risinājumus, kas ir atkarīgi no skolas izvirzītā tālākās attīstības virziena: pedagogu pārkvalifikācija, darbinieku potenciāla apzināšana un izmantošana. Atslēgvārdi: pārmaiņu vadība, personāla vadība, izglītības iestādes personāla vadība, izglītības kvalitāte, personālresursi.
dc.description.abstractUna Reķe’s master’s theses „Staff Management in small schools in the Context of the School Network Reform” has been elaboratet at the University of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Arts under the guidance of Dr.paed. Liesma Ose. The aim of the research is to offer specific solutions of the small schools’ staff management and providing quality education in the regions of Latvia, and is based on the theoretical studies of the theory of change in human resource management, specifically focused on school HR management and on empiric research on the peculiarities of the small schools’ staff management in the context of the school reform in Latvia. The master theses consists of 63 pages and 2 appendixes. There are 3 tables, 2 pictures, 45 bibliography sources. The first part of the research is a theoretical analysis connected with the staff management in the educational institutions both in Latvia and abroad focusing on the processes of reorganizing small schools, and normative acts that are elaborated to provide the processes of changes in the education in Latvia. In the second part of the research the author has studied the peculiarities of the small schools’ staff management in the context of the school reform in Latvia. In the third part the specific solutions for the processes of small school’ staff management to maintain small schools and to provide qualitaty education in the regions of Latvia are offered. Summarizing the results of the theoretical analysis and empirical research, it can be concluded that for leading the changes of the staff management in the process of reorganizing the educational institution, it s important to take into consideration the inner culture of the educational institution before the reorganization. In the process of reorganizing educational institutions several solutions can be put forward and they depend on the direction of further development of the school: retraining of teachers, identification and utilization of the other facets of employees' potential. Keywords: change management, staff management, staff management of the educational institution, quality of education, human resources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectPārmaiņu vadība
dc.subjectPersonāla vadība
dc.subjectIzglītības iestādes personāla vadība
dc.subjectIzglītības kvalitāte
dc.subjectPersonālresursi
dc.titleIzglītības iestādes personāla vadība skolu tīkla reformas kontekstā
dc.title.alternativeStaff management of the educational institution in the context of school network reform
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record