Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorKalniņa, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:04:56Z
dc.date.available2018-06-30T01:04:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63651
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38424
dc.description.abstract. Darba autore Ilze Kalniņa Darba vadītāja Sarmīte Tūbele Pētnieciskā darba temats Vārdu krājuma bagātināšana bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Pētnieciskais darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmā un otrā nodaļa ir teorētiskā daļa. Pirmajā nodaļā autore analizē zinātnisko literatūru par bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, lai pēc iespējas rūpīgāk varētu veikt pētījumu. Otrajā nodaļā tiek veikta zinātniskā analīze par vārdu krājuma bagātināšanas nozīmi bērna runas attīstībā. Lai uzrakstītu pirmās divas nodaļas autore izmantoja latviešu, angļu, vācu un krievu autoru avotus. Trešā nodaļa ir praktiskais darbs ar bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi. Autore veic pētījumu kā veiksmīgāk paplašināt bērnu vārdu krājumu, ievērojot katra bērna individualitāti, lai bērns atcerētos jaunos vārdus, mācētu tos pielietot ikdienā un bērnam būtu interese apmeklēt logopēdiskās nodarbības. Pētījumā autore ir parādījusi 5 skolēnu vārdu krājuma izpēti un runas izpēti. Tiek veidotas logopēdiskās nodarbības balstoties uz dažādām metodēm: rotaļas, spēles, diskusijas u.c. Pētījuma noslēgumā autore apkopo iegūto datu analīzi un atspoguļo, kāds rezultāts ir sasniegts un cik daudz jaunu vārdu skolēni ir apguvuši. Atslēgas vārdi: garīgās attīstības traucējumi, vārdu krājuma bagātināšana, praktiskā darbība, spēles.
dc.description.abstractAtuhor: Ilze Kalnina Supervisor: Sarmite Tubele The subject of the research work: Enriching vocabulary for children with mental disabilities. This research work consists of three chapters. First and second chapter is theoretical part. In the first chapter the author analyses scientific literature about children with mental disabilities to make sure that research has been done thoroughly. The second chapter is dedicated to scientific analysis of impact of vocabulary enrichment on children’s speech development. To write first and second chapter the author has used literature in English, German and Russian. The third chapter is practical work with children with mental disabilities. The author conducted research how to enrich vocabulary of children, taking in to consideration individuality of every child, to make sure that child remember new words, knows how to use them in everyday life and develops interest to attend speech therapy classes. The author has shown research of vocabulary and speech of 5 children. Speech therapy classes are organised based on different methods: games, role plays, discussions etc. At the end of research the author compiles results of analysis and reflects the result achieved and shows how many new words children have learned. Key words: mental disabilities, enrichment of vocabulary, practical work, games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectgarīgās attīstības traucējumi
dc.subjectvārdu krājuma bagātināšana
dc.subjectpraktiskā darbība
dc.subjectspēles.
dc.titleVārdu krājuma bagātināšana skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeEnriching vocabulary for children with mental disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record