Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorMelne, Laura Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:04:58Z
dc.date.available2018-06-30T01:04:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63824
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38427
dc.description.abstractLauras Kristīnes Melnes kvalifikācjas darbs „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstības sekmēšana literāro darbu uztveršanas procesā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, Dr.paed. docentes Ineses Freibergas vadībā 2018. gadā. Kvalifikācijas darba mērķis ir pētīt pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstības sekmēšanu literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma teorētiskajā daļā analizētas atziņas par empātiju, tās attīstību pirmsskolas vecumā, kā arī literāro darbu kā empātijas attīstības sekmētāju pirmsskolas vecumā, balstoties uz D.Goulmena, R. Fišera, S.Omarovas, D. Lieģenieces un I. Freibergas atziņām. Uz zinātniskās literatūras analīzes pamata par empātijas attīstību pirmsskolas vecumā un literāro darbu nozīmi bērna personības attīstībā kvalifikācijas darbā izstrādāti empātijas vērtēšanas kritēriji. Empīriskā pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstības sekmēšanu literāro darbu uztveršanas procesā. Pētījuma bāzi veido 30 pirmsskolas izglītības skolotāji un 17 vecākā pirmsskolas vecuma (5–6 gadi) bērni. Kvalifikācijas darba struktūru veido divas nodaļas, secinājumi un priekšlikumi, literatūras saraksts un pielikumi. Teksts izklāstīts 41 lapaspusē, literatūras sarakstā ir 25 vienības latviešu un angļu valodā. Teorētisko un empīriskā pētījumā gūto atziņu rezultāti iekļauti 7 tabulās un 19 attēlos. Pievienots 1 pielikums. Atslēgvārdi: empātija, līdzpārdzīvojums, līdzjūtība, empātijas attīstība, pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractLaura Kristine Melne's qualification study titled „Empathy development encour-agement for eldest preschoolers in the process of literacy perception” supervised by professor Dr. Inese Freigberga in University of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Art. The purpose of study is to research empathy development for preschoolers in the process of literacy perception. The theoretical part of the research analyzes the lessons of empathy, its development in pre-school age, as well as the literary work as the facilitator of empathy in pre-school age, based on the findings of D. Goleman, R. Fisher, S. Omārova, D. Lieģeniece and I. Freiberga. The author has made an empathy scale on the basis of literary analysis of empathy development and the meaning of literacy perception in children personality development. Empirical research results confirms hypothesis about empathy development encouragement for eldest preschoolers in the process of literacy perception. Research includes 30 preschool teachers and 17 eldest preschoolers (5-6 years old children). The structure of the thesis consists of three chapters, a conclusion and suggestions, a literature list and attachments. Research consists of 41 pages, in the list of literacy consists 25 units in Latvian and English languages. Theoretical and empirical results are included in 7 charts and 19 images. Added 1 attachment. Key words: empathy, appreciation, compassion, development of empathy, preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectempātija
dc.subjectlīdzpārdzīvojums
dc.subjectlīdzjūtība
dc.subjectempātijas attīstība
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstības sekmēšana literāro darbu uztveršanas procesā
dc.title.alternativeEmpathy development encouragement for eldest preschoolers in the process of literacy perception
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record