Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorBrante, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:04:58Z
dc.date.available2018-06-30T01:04:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63826
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38428
dc.description.abstractDiplomdarba temats – Priekšējo mēleņu (svelpeņu) izrunas traucējumu novēršana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba autore – Linda Brante Darba zinātniskais vadītājs – Mg. paed. Irēna Miltiņa Pētījuma mērķis – Teorētiski izzināt un praktiski vērtēt rotaļu, vingrinājumu izmantošanas iespējas svelpeņu izrunas sekmēšanai. Pētījuma hipotēze – Koriģējoši attīstošā darbība būs sekmīga, ja logopēds izzinās bērna attīstības un runas īpatnības, atlasīs un izmantos vingrinājumus un rotaļas, ievērojot bērna speciālās vajadzības. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, raksturotas pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības likumsakarības, apkopota informācija par skaņu izrunas traucējumu novēršanas darba posmiem un metodēm. Praktiskajā daļā tiek atspoguļotas darba metodes, veikta bērnu grupas logopēdiskā un attīstības izpēte, kā arī koriģējoši attīstošā darbība fonētisku un fonētiski fonemātisku traucējumu novēršanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot atlasītus vingrinājumus un rotaļas, apkopoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi – priekšējie mēleņi (svelpeņi), vecākā pirmsskolas vecuma bērni, koriģējoši attīstošā darbība, artikulācijas, fonemātiskās uztveres vingrinājumi, pirkstu rotaļas. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits 95 lpp., 27 pielikumi, 11 tabulas, 5 attēli, 70 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractTitle of thesis – Prevention of front lingual consonants (sibilants) pronunciation disorder in senior pre – school age. Name of the author – Linda Brante Name of thesis supervisor – Mg. paed. Irēna Miltiņa Purpose of research – Theoretically explore and practically rate the use of exercises and games at treatment of sibilants pronunciation disorder. Hypothesis of thesis – The correction developmental activity would be successful if the speech therapist analyzes child development and speech, selects and uses exercises and games considering child special needs. The theory section of the research analyzes the scientific sources of senior pre – school children development, describes pre – school children speech development, compiles information about prevention of speech sound pronunciation disorder, including stages and methods of correction work. The practical section of the research represents methods of correction work, carries out logopedic and development research of children group, as well as correction development activity to treat phonetic and phonetic phonematic mistakes in senior pre – school age using selected exercises and games, compiles obtained results of research. Keywords – front lingual consonants (sibilants), senior pre – school age, correction development activity, articulatory, phonological awareness patterns, finger play. Content of thesis – 95 pages, 27 appendices, 11 tables, 5 pictures, 70 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPriekšējie mēleņi (svelpeņi)
dc.subjectVecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectKoriģējoši attīstošā darbība
dc.subjectArtikulācijas, fonemātiskās uztveres vingrinājumi
dc.subjectPirkstu rotaļas
dc.titlePriekšējo mēleņu (svelpeņu) izrunas traucējumu novēršana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativePrevention of front lingual consonants (sibilants) pronunciation disorder in senior pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record