3-4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Valbaka, Arīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 3 – 4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Arīna Valbaka Darba vadītāja: lektore, Mg.paed. Irēna Miltiņa Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski vērtēt dažādu pedagoģisko paņēmienu izmantošanas iespējas bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanā Mērķa īstenošanai izvirzīti pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt dažādu autoru atziņas par pašapkalpošanos kā vienu no darba veidiem; 2.Raksturot jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību problēmas skatījumā; 3.Veikt pētījumu par pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējām ar dažādiem pedagoģiskiem paņēmieniem. Diplomdarbs nosacīti dalās divās daļās. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīta pašapkalpošanās kā viens no darba veidiem pirmsskolā, analizējot darba iedalījumu pēc to veidiem, 3 – 4 gadīgu bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu, skatot problēmu un pieaugušo nozīmi bērnu pašapkalpošanās prasmju un attieksmes sekmēšanā, akcentējot M. Montesori praktiskās dzīves uzdevumus. Praktiskajā daļā tiek aprakstīts pedagoģiskais pētījums par pašapkalpošanās prasmēm, to sekmēšanas iespējām 3 – 4 gadīgu bērnu grupās. Tiek pierādīta pētījuma hipotēze - bērnu pašapkalpošanās prasmes pilnveidosies, ja pieaugušajiem būs vienotas prasības, tiks nodrošināta nepieciešamo lietu vide un būs prasme bērnus ieinteresēt un veiksmīgi iesaistīt pašapkalpošanās darbībās. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi. Pētījuma bāze ir Ozolnieku novada X pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījumā piedalās 13 jaunākā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījums ilgst no 2017. gada oktobrim līdz 2018. gada aprīlim. Diplomdarba saturs: 75lpp., 9 tabulas, 19 attēli, 5 pielikumi. Diplomdarbā izmantoti 80 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadīgi bērni, pašapkalpošanās, prasmju sekmēšana, rotaļas, vingrinājumi. The title of the work: Self-service skill promotion of 3 – 4 year old children in pre-school education Author of work: Arīna Valbaka Supervisor: lecturer, Mg. paed. Irēna Miltiņa Aim of the study: Theoretically find out and evaluate in practice various pedagogical techniques to promote children's self-service skills To achieve the aim following tasks were made: 1.Analyze different authors cognitions about self-service as one of the types of work; 2.From the perspective of the problem describe development of youngest children in pre-school age; 3.Carry out a study about possibilities of improving self-service skills through various pedagogical techniques. The qualification work is divided into two parts. The theoretical part describes self-service as one of the types of work in a pre-school by analyzing the division of labor according to its types and pedagogical psychological characteristics of children aged 3 to 4, by looking at the problem and the role of adults in promoting children's self-service skills and attitude, by emphasizing the tasks of practical life by M.Montessori. The practical part describes a pedagogical study of self-service skills, opportunities for their promotion in groups of 3 to 4 year olds. The hypothesis of the research was proved – child's self-service skills will improve, if teachers will have unitary requirements, will be provided by necessary learning environment and will have a skill to increase children's interest and successfully involve them in self-service activities. At the end of the study, conclusions were made. The research base is the pre-school educational institution of Ozolnieki district X. In the study participates 13 children from youngest preschool age. The study lasts from October 2017 till April 2018. The qualification work content: 75 pages, 9 tables, 19 images and 5 attachments. 80 sources of literature and information were used in the work. Keywords: 3 – 4 year old children, self-service, skill promotion, games, exercises