Sākumskolas skolotāju mediju pratības un tās pilnveides izpēte izglītības digitalizācijas kontekstā
Autor
Stjopina, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Izglītības digitalizācijas kontekstā skolotāju mediju pratība kļūst arvien nozīmīgāka. Izglītība mūsdienu lietpratībai paredz, ka skolēniem būs pietiekami augsti attīstīta digitālā caurviju prasme. Lai palīdzētu skolēniem attīstīt un pilnveidot digitālās kompetences, skolotājiem pašiem jābūt ar augstu mediju pratības un digitālās kompetences līmeni. Sākumizglītības posmā skolēniem tiek veidotas pamata prasmes, tāpēc maģistra darba mērķis ir noskaidrot sākumskolas skolotāju mediju kompetenci un tās pilnveides iespējas. Analizējot normatīvos dokumentus, tika noskaidrots, ka šobrīd Latvija un Eiropas Savienība iegulda daudz līdzekļu izglītības digitalizācijā. Izpētot teorētisko literatūru un veicot empīrisko pētījumu ar jaukto metožu palīdzību tika secināts, ka šodien skolotāju mediju pratība ir augstajā līmenī, kas dod visas iespējas skolēnu mediju pratības un digitālās kompetences pilnveidošanai. Kā arī tika atklāta būtiska problēma – nepietiekams tehniskais skolu aprīkojums, kas ir nopietns šķērslis mācību procesam digitalizācijas kontekstā. Teachers’ media literacy is becoming increasingly important in the context of digitalization of education. Education for modern skills predicts that pupils will have a sufficiently highly developed digital competence. In order to help pupils develop and improve their digital competences, teachers themselves must have a high level of media literacy and digital competence. Pupils develop their basic skills at the primary school, that’s why the purpose of master’s work is to find out the primary school teachers’ media literacy and the way how to improve it. During the analyses of regulatory documents, it was established that Latvia and The European Union are investing lots of resources in the digitalization of education. By analyzing theoretical literature and making an empirical study through mixed methods, it was concluded, that today teachers’ media literacy is at high level. That enables all opportunities to improve pupils’ media literacy and digital competence. The research also revealed a major problem - schools have not enough technical equipment and that is a serious barrier to the learning process in the digitalization context.