Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorBronka, Agnija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:02Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63981
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38436
dc.description.abstractDarba autore Agnija Bronka. Darba nosaukums: Fonemātiskās uztveres sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar runas fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darba mērķis: teorētiski pamatot, izstrādāt un praksē pārbaudīt fonemātiskās uztveres un artikulācijas kustību pilnveides iespējas vingrinājumos un rotaļās Darbam ir ievads, teorētiskā daļa, praktiskā daļa un secinājumi. Darba ievadā autore pamato izvēlētas tēmas aktualitāti. Darba teorētiskajā daļā darba autore balstās uz teorētiķu (A. Baumane, I. Miltiņa, S. Tūbele, Г. Чиркина u.c.) atziņām, kā sekmēt fonemātiskās uztveres attīstību bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darba praktiskajā daļā autore veic bērnu skaņu izrunas un fonemātiskās uztveres pārbaudi. Balstoties uz pārbaudes rezultātiem, veic koriģējoši attīstošo darbību fonemātiskās uztveres pilnveidošanai un skaņu izrunas traucējumu novēršanai ar vingrinājumu un rotaļu palīdzību. Koriģējoši attīstošās darbības rezultāti tiek apkopoti un analizēti. Darba nobeigumā autore izstrādā ieteikumus bērnu fonemātiskās uztveres attīstīšanai. Darba autore secina, ka fonemātiskā uztvere ir saistīta ar fonemātisko dzirdi un ka korekcijas darbs norit veiksmīgi, ja tiek ievērots pirmsskolas vecuma bērnu galvenais darbības veids – rotaļa. Darbam ir 99 lappuses, tajā ir 3 attēli, 14 tabulas, izmantoti 72 informācijas avoti, darbam ir 23 pielikumi. Atslēgvārdi: fonemātiskā uztvere, skaņu izrunas traucējumi, pirmsskolas vecums, artikulācijas vingrinājumi, rotaļa.
dc.description.abstractAuthor: Agnija Bronka. The title of the work: Improvement of phonological perception for children with phonetic phonemic disorders at the oldest pre-school age. Aim of the work: theoretically justify develop and test in praxis phonemic perception and articulation movement perfection possibilities with exercises and games. Work consists of introduction, theoretical part, practical part and conclusions. Introduction of the work contains substantiation for topicality of the work. Theoretical part is based on theorists (A. Baumane, I. Miltiņa, S. Tūbele, Г. Чиркина etc.) insights on developing phonemic perception for children with phonetically phonemic speech disturbances. In the practical part of the work author tests sound pronunciation and phonemic perception of the students. Taking in consideration results carries out corrective developing action for developing phonemic perception and eliminating sound pronunciation disturbances with help of exercises and games. The results of corrective developing actions are collected and analyzed. In the conclusion of the work author produces recommendations for developing student phonemic perception. Author concludes that phonemic perception is connected with phonetic hearing and correction work is successful if preschool student main type of activity – game – is used. Work is 99 pages long, it contains 3 pictures, 14 tables, 72 information sources have been used, it has 23 annexes. Key words: phonemic perception, sound pronunciation disturbances, preschool aged students, articulation exercises and games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectskaņu izrunas traucējumi
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.subjectartikulācijas vingrinājumi
dc.subjectrotaļa
dc.titleFonemātiskās uztveres sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar runas fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeImprovement of phonological perception for children with phonetic phonemic disorders at the oldest pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record