Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūze, Aīda
dc.contributor.authorLiepiņa, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:09Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64034
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38445
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir izpētīt jaunlatviešu pedagoģiskās idejas un noskaidrot to aktualitāti mūsdienu pirmsskolas pedagoģiskā procesā Latvijā, meklējot atbildi uz jautājumu: kādas ir jaunlatviešu pedagoģiskās atziņas, kuras ir nozīmīgas mūsdienu pirmsskolas pedagoģiskā procesā. Pētījuma bāzi veido Ausekļa autordarbs “Paidagoģiskā gadagrāmata”, Ata Kronvalda kopotie raksti un runas, Krišjāņa Valdemāra raksti, darbi par Ausekli, Krišjāni Valdemāru un Ati Kronvaldu, VISC pirmsskolas izglītības mācību satura programma. Darba teorētiskajā daļā sniegts ieskats politiskā, ekonomiskā un sociālā situācijā Latvijā 19. gadsimtā, izvēlēto jaunlatviešu dzīves gājumā, viņu personības veidošanos ietekmējošos faktoros. Maģistra darbā izmantoti arī dažādu autoru pētījumi, vēsturiskie raksti un vēstures fakti. Atklāta jaunlatviešu pedagoģiskā darbība, viņu pedagoģiskie uzskati. Darba praktiskajā daļā analizēti pētījuma rezultāti par jaunlatviešu pedagoģisko ideju aktualitāti mūsdienās, ņemot vērā divus faktorus – pirmsskolas izglītības mācību programmas saturu un pirmsskolas izglītības skolotāju viedokli. Par pamatu izvirzītas 14 svarīgākās jaunlatviešu pedagoģiskās atziņas. Pirmsskolas skolotāji, sniedzot savu vērtējumu par šīm atziņām, atklāja, kuras idejas ir aktuālas, organizējot pedagoģisko procesu pirmsskolā. Pētījuma rezultāti papildināti ar autores personīgo viedokli un zinātnieku pedagoģijas un psiholoģijas teorijām, un nostādnēm normatīvajos aktos. Atslēgvārdi: jaunlatvieši, Auseklis, Krišjānis Valdemārs, Atis Kronvalds, pedagoģiskā doma, 19. gadsimts, pirmsskolas pedagoģiskais process. Darba apjoms - 88 lpp., 27 attēli, 2 tabulas, 1 pielikums.
dc.description.abstractThe goal of the work is to research pedagogical ideas of Neo-Latvians, as well as to reveal its topicality in education and upbringing in the process of pre-school pedagogy today in Latvia. The question to be answered is: What pedagogical thoughts of Neo-Latvians is significant in pedagogical process of pre-school contemporanety? The work is based on authors work by Auseklis “Paidagogiska gadagramata”, writings and speeches of Atis Kronvalds and works of Krisjanis Valdemars, literature about Auseklis Atis Kronvalds and Krisjanis Valdemars, pre-school education programme of National Centre for Education of the Republic of Latvia. The practical part of the work introduces political, economical and social situation in Latvia in 19th century, life curriculum and affecter factors, formation of personality, of Auseklis Atis Kronvalds and Krisjanis Valdemars. Master’s thesis include different author research, historical writtings and facts. Discovered Neo-Latvians pedagogical activity and beliefs. In empirical part analyzed results of research about topicality of Neo-Latvians pedagogical ideas today by two factors: the content of pre-school education programme and opinion of pre-school education teachers. The basis of the work establishes 14 significant pedagogical thoughts of Neo-Latvians. By their answers pre-school teachers reveal which thoughts are topical in pedagogical process in pre-school. Result of research updated with opinion of author and theories of pedagogical and psihological scientists, and with regulation. Keywords: Neo-Latvians, Auseklis, Krisjanis Valdemars, Atis Kronvalds, pedagogical thought. 19th century, pre-school pedagogical process. The work consists of 88 pages, 27 images, 2 charts and 1 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectjaunlatvieši
dc.subjectAuseklis
dc.subjectKrišjānis Valdemārs
dc.subjectAtis Kronvalds
dc.subjectpedagoģiskā doma
dc.titleJaunlatviešu pedagoģiskais devums vēsturiskā un mūsdienu skatījumā
dc.title.alternativeThe contribution of Neo-Latvians to pedagogy in the historical and contemporary perspective
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record