Mobilās lietotnes ķīniešu valodas apguvē
Author
Leja, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pieaugot Ķīnas nozīmei pasaules ekonomikā, pieaug arī pieprasījumus pēc ķīniešu valodas zinātājiem visā pasaulē. Tā rezultātā, aizvien vairāk cilvēku izvēlas šo valodu apgūt kā svešvalodu. Tehnoloģiju attīstība devusi izglītībai nebijušas mācību iespējas. Mūsdienās pieejamas dažādas mobilās lietotnes, kas piedāvā dažādu valodu apguvi, to skaitā, arī ķīniešu valodu. Ņemot vērā ķīniešu valodas specifiku, ne visas universālās valodu apguves lietotnes var tikt klasificētas kā efektīvi mācību līdzekļi ķīniešu valodas apguvē. Maģistra darba “Mobilās lietotnes ķīniešu valodas apguvē” izvirzītais pētījuma mērķis ir veikt izglītojošo mobilo lietotņu ķīniešu valodas apguvei izvērtēšanu pēc izstrādātajiem un aprobētajiem kritērijiem, lai sekmētu valodas apguvi interesentiem Latvijā. Tā sasniegšanai tika izvirzīti sekojošie uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par pētījuma problemātiku. 2.Analizēt potenciālās mērķa grupas viedokli par mobilo lietotņu izmantošanu mācību procesa atvieglošanai, kā arī jaunas lietotnes izstrādes iespējām. 3.Izstrādāt un aprobēt izvērtēšanas kritērijus ķīniešu valodas apguves lietotņu vērtēšanai. 4.Izmantojot izstrādātos kritērijus, izvērtēt ķīniešu valodas apguves lietotnes. 5.Apkopot rezultātus un veikt secinājumus. Darba empīriskajā daļā veikta aptauja, kas pēta ķīniešu valodas apguves situāciju Latvijā. Aptaujā piedalījušies 90 respondenti. Mobilo lietotņu analizē, pēc izstrādātajiem kritērijiem, pētītas 19 ķīniešu valodas apguves lietotne. Darba rezultātā secināts, ka mobilajām lietotnēm mūsdienās ir būtiska perspektīva ķīniešu valodas apguvē, identificēti vēlamie uzlabojumi, lai mobilās lietotnes efektīvāk varētu izmantot Latvijas apstākļos. Maģistra darbs “Mobilās lietotnes ķīniešu valodas apguvē” sastāv no 6 nodaļām, un kopējais lapaspušu skaits ir 85. Darbā iekļauti 31 attēls, 5 tabulas un 1 pielikums. The requirement for specialists with the knowledge of Chinese language is increasing globally in parallel to the growth of economy in this country. As the result, increasing number of people choose to learn Chinese as a foreign language. The development of technologies has provided new possibilities for education. Number of mobile applications are available nowadays-offering support for learning different languages, including Chinese. By considering the specific features of the Chinese language, not all the universal language teaching applications can be considered effective tools for Chinese language. The objective of the Master thesis “Mobile applications in learning Chinese” is to perform a comparison between mobile applications for learning Chinese based on criteria being developed by the author for facilitating language training in Latvia. To meet the objective, the following tasks were addressed: 1.To analyse the available literature data related to the topic. 2.To analyse the attitude of the target-group in respect to mobile application use for facilitating language training as well as to analyse the potential for developing a new application. 3.To develop and test criteria for evaluating the available mobile application. 4.Based on the developed criteria, to evaluate the available mobile application for learning Chinese. 5.To summarize the results and develop conclusions. The empiric part of the work was including survey on the issues of learning Chinese in Latvia. Altogether 90 respondents were questioned. The analysis of the mobile applications was covering the analysis of altogether 19 applications. This is concluded that mobile applications nowadays have a significant perspective in learning Chinese; several desired improvements have been identified to enable more effective use of mobile applications in Latvia for the purpose. The Master thesis “Mobile applications in learning Chinese” contains 6 sections with the total number of 85 pages; 31 figures, 5 tables and 1 annex are included.