dc.contributor.advisor | Urdziņa-Deruma, Māra | |
dc.contributor.author | Eglīte, Mairita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-06-30T01:05:19Z | |
dc.date.available | 2018-06-30T01:05:19Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 64400 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38468 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba mērķis izpētīt tekstilmozaīkas šūšanas un krāsu mācības apguves iespējas mājturības un tehnoloģiju stundās 5. klasē un tās praktiski pārbaudīt praksē. Atlasīt mācību saturu tekstilmozaīkas šūšanas un krāsu mācības apguvei mājturības un tehnoloģiju stundās. Teorētiskajā daļā ir apzināti krāsu mācības un tekstilmozaīkas pamatjautājumi. Apzinātas kompozīcijas izstrādes būtības raksturojums tekstilmozaīkā apgūstot krāsu mācību, izmantojot šai tehnikai raksturīgākos izteiksmes līdzekļus un pamatprincipus, kā arī raksturīgo centra kompozīcijas izveidē. Tika izveidots stundu tematiskais plāns krāsu mācības apguvē tekstilmozaīkā. Nodarbībās autore secināja ka krāsu mācība, kuru apgūst veidojot centra kompozīciju, palīdz skolēniem attīstīt radošo domāšanu. Tekstilmozaīkas tehnikas dod plašas iespējas realizēt savas idejas. Zināšanas kuras skolēns apgūst strādājot tekstilmozaīkas tehnikā, pielietojamas un kļūst aktuālas veicot arī citus radošus uzdevumus. Atslēgas vārdi: tekstilmozaīka, krāsu mācība, centra kompozīcija, radošā domāšana, jaunrade. | |
dc.description.abstract | The aim of the diploma paper is to study the possibilities of acquiring textile mosaic sewing and color studies at home economics and technology classes in class 5 and to practice them. To select the learning content for the acquisition of textile mosaic sewing and color studies at home economics and technology lessons. An insight into the essence of the design of composition in the textile mosaic by mastering color studies, as well as the characteristic composition of the center. A thematic plan for the color studies in the textile mosaic was created. During the classes the author concluded that color studies done through composing a center is helping students develop creative thinking. Knowledge which a student learns when working in textile technique is applicable and becomes topical in performing other creative tasks. Keywords: textile mosaic, color teaching, center composition, creative thinking, creativity. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | tekstilmozaīka | |
dc.subject | krāsu mācība | |
dc.subject | centra kompozīcija | |
dc.subject | radošā domāšana | |
dc.subject | Jaunrade | |
dc.title | Tekstīlmozaīkas šūšanas un krāsu mācības apguve mājturības un tehnoloģiju stundās 5.klasē | |
dc.title.alternative | Textile Mosaic Sewing and Colour Studies in Home Economics and Technology Classes in Grade 5 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |