Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorLaugale, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:20Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64420
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38470
dc.description.abstractDiplomdarba temats: Priekšējo mēleņu [s], [z], izrunas traucējumu novēršana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot kustību rotaļas. Darba mērķis: Teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski pārbaudīt priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršanu kustību rotaļās. Lai šo mērķi sasniegtu, teorētiskajā daļā tika apzinātas un analizētas logopēdu, psihologu, pedagogu, fizioterapeitu praktiskās darbības un pētījumu apraksti. Balstoties uz šīm atziņām, darba autore veica secinājumus par bērnu attīstības likumsakarībām, bērnu fiziskās veselības veicināšanu, kustību rotaļu izmantošanu logopēdiskajā korekcijas darbā. Pamatojoties uz dažādu autoru pētījumiem un izteiktajiem secinājumiem, darba autore analizē teorētiskās atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālo, kognitīvo un fizisko attīstību. Īpaši akcentētas speciālistu norādes par fizisko aktivitāšu ietekmi uz bērna organismu, valodas attīstību. Tiek pievērsta nozīme arī ģimenes ietekmei, kā bērna pareizas runas un valodas attīstības sekmētājai. Pētījuma praktiskajā daļā tika apsekota bērnu skaņu izruna, prasme izpildīt artikulācijas vingrinājumus, lielās un smalkmotorikas attīstība atbilstoši vecumposmam. Tika veikta koriģējoši attīstošā darbība, logopēdisko korekcijas darbu sasaistot ar kustību rotaļām. Pētījumā tika ņemta vērā katra bērna individualitāte un fiziskā sagatavotība. Veiksmīgai koriģējošajai darbībai tika iesaistīti bērnu vecāki. Apkopojot un izanalizējot darba rezultātus, autore secina, ka ar kustību rotaļu palīdzību koriģējoši attīstošajā darbībā, logopēds sekmē bērnu skaņu izrunas traucējumu novēršanu, kā arī veicina fizisko attīstību, kas nepieciešams, lai bērns attīstītos kopveselumā. Diplomdarba apjoms ir 78 lpp. Darbā izmantoti: 67 literatūras avoti, 12 attēli, 8 tabulas, 6 pielikumi. Atslēgvārdi: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība, skaņu izrunas traucējumi, starpzobu izruna, kustību rotaļas, logopēdiskais korekcijas darbs.
dc.description.abstractTitle: The prevention of pronunciation disorders of consonants [s], [z] using for senior preschool children. Aim: To study in theory and to determine in practice the possibilities of using movement games in speech therapy classes for children of senior preschool age with pronunciation disorders. The Theoretical Part of the Thesis reviews and analyses literature on: the regularities of children of senior preschool age; the multivariate manifestations and correctional possibilities of phonetic disorders; the nature, structure and theoretical application of movement games games as a corrective developmental activity for children with pronunciation disorders. On the basis of the researches and conclusions of various authors, the author of the work analyzes the theoretical knowledge about the socially emotional, cognitive and physical development of the elder preschool age children. Special emphasis is placed on the influence of physical activity on the child's organism, language development. In the Practical Part, a study is conducted on movement games as a corrective activity for the reduction of pronunciation disorders. The Practical Part consists of a trial corrective developmental activity in speech therapy, using movement games in practice, describing their effect on the reduction of pronunciation disorders, as well as analysing and interpreting the results obtained during the study. A corrective developmental activity was performed, linking speech therapist correction work with motion games. The study took into account the individuality and physical fitness of each child. Parents of children were involved in successful corrective action. Content: 78 pages, 8 figures, 5 tables, 6 annexes and 67 literature sources. Keywords: Senior preschool age, pronunciation disorders, movement games – a tool for reducing pronunciation disorders, speech therapy research, corrective – developmental activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectstarpzobu izruna
dc.subjectlogopēdija
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectfiziskā attīstība
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titlePriekšējo mēleņu [s], [z], izrunas traucējumu novēršana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot kustību rotaļas
dc.title.alternativeThe prevention of pronunciation disorders of consonants [s], [z] using movement games for senior preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record