Stostīšanās un tās korekcijas iespējas 2. klases skolēnam
Author
Dziedātāja, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darbu izstrādāja Latvijas Universitātes studente Ieva Dziedātāja par tēmu „Stostīšanās un tās korekcijas iespējas 2. klases skolēnam”. Darba mērķis ir pētīt stostīšanās izpausmju mazināšanas iespējas 2. klases skolēnam. Darbā iekļautas logopēdijas speciālistu teorētiskās atziņas par stostīšanās etioloģiju un iemesliem, tās iedalījums pēc stostīšanās veidiem un spazmu raksturojuma, kā arī aprakstīti skolēna apsekošanas posmi un dažādas stostīšanās korekcijas metodes. Pētījuma ietvaros tika veikta individuālā gadījuma izpēte, kas paredz sevī padziļinātu skolēna apsekošanu, uz kuras rezultātiem balstoties, tika iztrādāts koriģējošās darbības plāns. Iegūtie rezultāti apliecina, ka ievērojot visas skolēna individuālās īpatnības un vajadzības, kā arī regulāru un mērķtiecīgu darbu, var mazināt stostīšanās izpausmes. Darbs sastāv no 59 lapām, 11 pielikumiem un 4 tabulām , izmantojot tādas pētnieciskās metodes kā intervija un novērošana. Atslēgas vārdi: stostīšanās, korekcija, izpēte, spazmu raksturojums. This paper has been written by Ieva Dziedātāja, a student of the University of Latvia. The theme of the paper is “Stuttering and options for correction for 2nd grade student”. The aim of the paper is to study options for lessening the symptoms of stuttering in 2nd grade aged students. The paper includes theoretical quotes from speech therapy specialists about stuttering etiology and causes. Classification by types of stuttering and spasm characteristics. Steps for student monitoring and stuttering correction methods have also been described. For the purposes of this paper, an individual case study has been made, during which, an in-depth monitoring of the student was conducted, and based on the results of the monitoring, a plan of action for correction was created. Based on these results, a conclusion was made – if all the individual characteristics and needs of the student are taken into account, as well as with hard work, the symptoms of stuttering can be lessened. The paper consists of 59 pages, 11 appendices and 4 tables and using such research methods as interview and monitoring. Key words: stuttering, correction, research, spasms description