Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorGertmane, Aksana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:23Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64643
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38479
dc.description.abstractDiplomdarba tēma: “Vārdu krājuma pilnveidošana 1. klases skolēniem ar nepietiekamu valodas sistēmas attīstību.” Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt vārdu krājuma veidošanas un paplašināšanas iespējas pirmo klašu skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, pētījumā tika analizētas bērnu psihologu un pedagogu atziņas. Darba pirmajā nodaļā, atsaucoties uz bērnu psihologu un pedagogu atziņām, tika analizēta bērnu attīstība pēc vecumposma – īpaši valodas attīstība, vārdu krājuma veidošanās un pilnveidošana, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, tās sekas uz bērnu un koriģējoši attīstošās metodes vārdu krājuma pilnveidošanā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Darba otrajā nodaļā ir veikta: bērnu vārdu krājuma sākotnējā analīze, sastādīti uzdevumi vārdu krājuma pilnveidošanai, veikta sekundāra testēšana un iegūto rezultātu analīze un apkopojums. Pedagoģiskā procesa vērojuma laikā tika konstatēts, ka ar atbilstošām metodēm un sistemātisku pieeju, skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vārdu krājuma apjoms var tikt pilnveidots. Darba struktūru veido ievads, divas nodaļas – literatūras analīze un empīriskā daļa ar apakšnodaļām, secinājumi, literatūras avotu saraksts. Teksts izklāstīts … lapaspusēs. Literatūras sarakstā ir 44 avoti. Atslēgas vārdi: logopēdija, runa, vārdu krājums, leksikons, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, pilnveidošana.
dc.description.abstractThe topic of diploma study: “The expansion of the vocabulary of 1st-grade pupils with insufficient language development.” The objective of the diploma study is to ascertain theoretically and practically the origination and expansion of the vocabulary of 1st-grade pupils with insufficient language development. To attain the objective of this study, references from psychologists and teachers were analyzed. In the first chapter of this study, referring to quotes from psychologists and teachers, the development of children of particular school age was analyzed - especially development of language, vocabulary and means of its expansion, the insufficient language development and its effects on a child and the developmentally correcting methods of vocabulary expansion for children with insufficient language development. In the second chapter of this study, are presented: the primary assessment of children's lexicon, the drawn up tasks for an increase of the vocabulary, the secondary assessment of the lexicon, the analysis and conclusions of collected results. In the observation of the pedagogical process, it was concluded, that with appropriate methods and systematic approach, it is possible to upgrade the vocabulary of children with insufficient language development. The study is composed of the introduction, two chapters - the analysis of literature and empirical part with subdivisions, conclusions, list of references. The text is set out on 51 pages. There are 44 references in the list of references. Keywords: logopedics, speech, vocabulary, lexicon, insufficient language development, expansion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlogopēdija
dc.subjectruna
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectleksikons
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.titleVārdu krājuma pilnveidošana 1.klases skolēniem ar nepietiekamu valodas sistēmas attīstību
dc.title.alternativeThe expansion of the vocabulary of 1st-grade pupils with insufficient language development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record