dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | |
dc.contributor.author | Stūre, Kristīne | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-06-30T01:05:27Z | |
dc.date.available | 2018-06-30T01:05:27Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 64697 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38482 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba tēma „6 – 7 gadus vecu bērnu skaņu „Ķ”, „Ģ” un „Ļ” izrunas korekcijas iespējas logopēdiskajās nodarbībās”. Diplomdarba autore: Kristīne Stūre. Diplomdarbā apkopotas teorētiskās nostādnes par 6 – 7 gadus vecu bērnu attīstību veselumā – fizisko, sociālo, emocionālo un kognitīvo attīstību, to īpatnībām un izpausmēm, un skaņu „Ķ”, „Ģ” un „Ļ” pareizu izrunu. Darba empīriskajā daļā autore veikusi 6 – 7 gadus vecu bērnu novērošanu, logopēdisko dokumentu izpēti, skaņu izrunas pārbaudi, fonēmu uztveršanas un atšķiršanas izpētes testu, kuru rezultātā atlasīti 6 bērni ar skaņu „Ķ”, „Ģ” un „Ļ” izrunas traucējumiem. Balstoties uz teorētiskajā daļā iegūto informāciju, autore empīriskā pētījuma ietvaros izstrādājusi uzdevumu kopu skaņu „Ķ”, „Ģ” un „Ļ” izrunas korekcijai, kura realizēta koriģējoši attīstošajā darbībā pirmsskolas izglītības iestādē X. Veiktais empīriskais pētījums ļauj secināt, ka pareizi izvēlētas spēles, metodes un paņēmieni skaņu mācīšanai un nostiprināšanai veicina ātrāku skaņu apgūšanu un lietošanu bērna ikdienas runā, to pierāda arī iegūtie dati pirms un pēc koriģējoši attīstošās darbības. Diplomdarba ietvaros izstrādāti ieteikumi skolotājiem un vecākiem. Atslēgvārdi: skaņu izrunas traucējumi, pirmsskolas vecuma bērni. | |
dc.description.abstract | Kristīne Stūre. Bachelor paper. „Pronunciation correction possibilities of sounds “Ķ”, “Ģ”, and “Ļ” for 6 – 7 years old children in speech therapy classes”. The bachelor paper summarizes theoretical approaches of 6 –7 years old children’s development as a whole – physical, social, emotional, and cognitive development, their characteristics and expressions, as well as the correct pronunciation of sounds „Ķ”, „Ģ”, and „Ļ”. In the empirical part of the bachelor paper, the author has carried out the observation of children aged 6 to 7 years, research on speech therapy documents, examination of sound pronunciation, phonemic capture and weaning test, which selected 6 children with pronunciation disorders of sounds „Ķ”, „Ģ”, and „Ļ”. In the framework of an empirical research, the author has developed a task set for correcting the pronunciation of sounds „Ķ”, „Ģ”, and „Ļ”, which was realized in the corrective development activity at the pre–school educational establishment. The empirical research carried out allows us to conclude that the right choice of games, methods, and techniques for teaching and strengthening the sounds, contributes to faster acquisition and use of sounds in the child’s daily speech that is also proved by the data obtained before and after corrective action. Within the framework of the bachelor paper, recommendations for teachers and parents have been developed. Key words: sound pronunciation disorders, pre–school children. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | skaņu izrunas traucējumi | |
dc.subject | pirmsskolas vecuma bērni | |
dc.title | 6-7 gadus vecu bērnu skaņu "Ķ", "Ģ" un "Ļ" izrunas korekcijas iespējas logopēdiskajās nodarbībās | |
dc.title.alternative | Pronunciation correction possibilities of sounds “Ķ”, “Ģ”, and “Ļ” for 6 – 7 years old children in speech therapy classes | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |