Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interešu sekmēšana rokdarbos
Author
Fišere, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses sekmēšana rokdarbos Darba autore: Simona Fišere, Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente, Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā ‘’Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs’’. Pētījuma mērķis: Izzināt un pamatot jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interešu attīstību rokdarbos Bakalaura darbs sastāv no divām daļām, kurās ietvertas apakšnodaļas. Teorētiskā daļā ir aprakstītas, salīdzinātas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par bērnu interesēm rokdarbos. Teorētiskā analīze balstās uz – K. Cīruļa, K. Dēķena, A. Ļubļinskas, L. Priedes, D. Vigules, D. Lieģenieces, J. Arāja un citu autoru atziņām. Apkopojot pieejamo literatūru par bērnu interesēm rokdarbos var secināt, ka lielu lomu šajā darbībā spēlē ne tikai bērns, bet arī pedagogs, jo pedagogam sākumā pašam ir jābūt aktīvam un tikai pēc tam tas jāpieprasa no bērna. Darba pētījuma daļa jeb empīriskā daļa balstās uz praktisku pētījumu, kurā piedalījās Lielvārdes pilsētas ‘’X’’ pirmsskolas izglītības iestādes bērni 3-4 gadiem, no tiem 6 zēni un 4 meitenes. Pētījumā tika veikta bērnu sākotnēja novērošana dažādos dienas cēlienos – rīta cēliens, rotaļnodarbība, pastaiga, pēcpusdiena, u.c., vadītas daudzveidīgas rokdarbu nodarbības, veikta atkārtota bērnu vērošana un analizēti iegūtie rezultāti, kuri apstiprina hipotēzi. Pētījumā tika apstiprināta izvirzītā hipotēze: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par rokdarbiem tiek sekmētas, ja bērns iesaistās piedāvātajā darbībā, tiek piedāvāti daudzveidīgi materiāli, kā arī tiek saņemts pedagoga emocionāls un praktisks atbalsts. Pētījuma bāze: Lielvārdes pilsētas X pirmsskolas izglītības iestāde, 10 jaunākā pirmsskolas vecuma bērni, 6 zēni un 4 meitenes. Bakalaura darba apjoms: 52 lpp, 3 tabulas, 23 attēli, 48 literatūras avoti. The subject of Bacherlor’s work: Promoting the interest of young childhoof children in their workplaces. Author of the work: Simona Fišere, University of Latvia, Pedagogy, psychology and arts faculty student, in the Vocational Higher education Bachelor’s study programme “Preschool and primary school teacher.” Objective of the study: Learning and justifying the development of the best interests of young childhood children in their workplaces. The Bachelor’s work consists of two parts containing subdivisions. The theoretical part describes, compares and analyses the lessons of teachers and psychologists about the interests of children in their work. The analysis are based on – K. Cīruļa, K. Dēķna, A. Ļubļinskas, L. Priedes, D. Vigules, D. Lieģinieces, J. Arājas and other authors. Summarizing the available literature on the interests of children in their works, it can be concluded that, a large role in this activity is played by not only a child, but also and educator, because the educator has to be activ at first and then the teacher must be required from the child. Part of the work, or the empirical part, is bases, on a practical study involving the children of the “x” preschool located in Lielvārde, children are aged from 3-4 years, 6 boys and 4 girls. The study carried out and initial observation of children in different parts of the day – morning act, the playing practice, the walking, the afternoon, etc., the multifaceted working lessons led, re- watching children and analysing the results that confirm the hypothesis. The study confirmed the proposed hypothesis: the younger childhood interest of childbearing children are encouraged when the child engages in the proposed activity, offers and emotional and practical suport from the educator. Study base: Lielvārde “X” preschool education institution, 10 youngest pre-school age children, 6 bouyes and 4 girls. Bachelor’s work contains: 52 pages, 3 tables, 23 images, 48 literature sources.