Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorPetuhova, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:33Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64998
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38497
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba mērķis – pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi: •analizēt runas attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem; •izzināt stāstītprasmes veidošanās likumsakarības; •teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas stāstītprasmes sekmēšanā. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, runa, valoda, bērns, literārie darbi. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir sniegts runas un valodas attīstības vispārīgs raksturojums, atklāts, ka stāstītmācīšana ir viens no galvenajiem uzdevumiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. Teorētiskā daļa balstās uz I. Freibergas, V. Kalniņas, V. Golubinas, M. Aleksejevas, Ļ. Vigotska, I. Smirnovas un citu autoru atziņām. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti stāstītprasmes vērtēšanas kritēriji, sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes līmenis pētījuma sākumā un beigās. Praktiskais darbs ar bērniem atspoguļo literāro darbu izmantošanas iespējas stāstītprasmes sekmēšanai. Rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Darbam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas, 5 attēli, 3 tabulas, secinājumi, 32 izmantotās literatūras un informācijas avoti, 4 pielikumi. Darba apjoms – 61 lapa.
dc.description.abstractThe paper’s theme: the oldest preschool children’s forming of oral narrative through the acquaintance of literary works. The purpose of the paper is to study the oldest preschool children’s forming of oral narrative through the acquaintance of literary works. The following tasks were set to reach the purpose: •to analyze the oldest preschool children’s speech development; •to find out conformity of oral narrative forming; •to research, both theoretically and practically, the possibilities of how to use literary works in order to promote oral narrative. Key words: oral narrative, speech, language, child, literary works. The paper consists of 2 parts: theoretical and empirical. The theoretical part deals with a general description of the development of speech and language; it was found out that oral narrative is the key task to be performed by oldest preschool children; it was concluded that literary works promote children’s oral narrative. The theoretical parts is based on works by I. Freibergas, V. Kalniņas, V. Golubinas, M. Aleksejevas, Ļ. Vigotska, I. Smirnovas and other authors. The empirical part deals with the paper’s methodological substantiation; oral narrative criteria is developed; oldest presschol children’s oral narrative level was observed. Practical work with children reflects the possibilities of how to use literary works to promote oral narrative. The results are analyzed and reflected in tables and diagrams. The paper has the following structure: introduction, 2 chapters, 5 pictures, 3 tables, conclusions, 32 literature sources, 4 appendices. The volume of the paper is 61 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectruna
dc.subjectvaloda
dc.subjectbērns
dc.subjectliterārie darbi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe development of narrative skills for senior preschool students during the process of familiarizing with works of literature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record