Show simple item record

dc.contributor.advisorKāposta, Iveta
dc.contributor.authorSavicka, Grieta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:35Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65076
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38502
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir “Jaunākā skolas vecuma bērnu pašvērtēšanas prasmju pilnveide mācību stundās.” Darbā ietilpst ievads, 2 nodaļas, secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts, kā arī 11 pielikumi. Darbā izmantotas 26 literatūras un avotu vienības. Tajā ietverti 4 attēli. Bakalaura darba mērķis ir raksturot jaunākā skolas vecuma skolēnu pašvērtēšanas prasmju pilnveides iespējas mācību stundās. Pētījuma hipotēze: ja pedagogs mācību stundās piedāvā skolēniem veidot portfolio un veikt refleksijas, tas uzlabo skolēnu adekvātu pašnovērtējumu un tiek pilnveidota skolēnu prasme izvirzīt mērķus savai turpmākajai darbībai. Mērķa sasniegšanai tika analizētas teorētiskās atziņas par pašvērtēšanu un tā nozīmi mācību procesā, tika raksturotas pašvērtēšanas īpatnības jaunākā skolas vecuma skolēniem. Tika veikta pašvērtēšanas attīstības veicināšanas līdzekļu analīze, tika analizēta skolotāju pieredze portfolio un refleksijas izmantošanā skolēnu pašvērtēšanas prasmju pilnveidei. Darba rezultātā tika izstrādāti secinājumi: skolotājiem ir jādod pietiekams laiks pašvērtēšanas veikšanai, īpaši strādājot ar sākumskolas vecumposma bērniem. Pašvērtēšana ir svarīga, lai skolēns iemācītos organizēt mācīšanos, uzņemtos atbildību par savām attieksmēm un rīcību, kā arī sekām. Skolēni, kas piedalījušies pētījumā, atklāj nepilnīgi apgūtu prasmi izvērtēt savu darbību kritiski. Portfolio atklāj skolēnu attieksmi pret mācību procesu, tā atklāj, vai ir notikusi skolēnu intelektuālā izaugsme.
dc.description.abstractThe subject of the Bachelor thesis is “Elementary school age children self evaluation skill perfecting during school lessons.” The thesis consists of an introduction, 2 chapters, conclusions, proposals, list of used literature and sources, as well as 11 appendixes. The thesis uses 26 literature and source units. It contains 4 images. The aim of the Bachelor's thesis is to describe the possibilities for improving the self-evaluation skills of the younger school-age students during the lessons. The hypothesis of the research: if the teacher offers pupils to create portfolios and make reflections during the lessons, it will improve the pupils’ adequate self-evaluation and pupils’ ability to set goals for their future development. To achieve the aim, theoretical conclusions about self-evaluation and its importance in the study process were analysed, peculiarities of self-assessment for the younger school pupils were described. Analysis of the tools for promoting self-evaluation development was carried out, as well as the teachers' experience in using portfolios and reflection in improving pupils' self-assessment skills was analyzed. As a result of the work, conclusions were drawn: teachers should be given enough time to carry out self-evaluation, especially when working with elementary school children. Self-evaluation is important for the pupil to learn how to organize learning, take responsibility for his or her attitudes and behaviour, and the consequences. Pupils who participated in the study reveal an underdeveloped ability to evaluate their activity critically. The portfolio reveals students’ attitudes towards the learning process, it reveals whether the students' intellectual growth has taken place.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašvērtēšana
dc.subjectpašvērtēšanas prasmes
dc.subjectportfolio
dc.subjectself-assessment
dc.subjectself-evaluation
dc.titleJaunākā skolas vecuma bērnu pašvērtēšanas prasmju pilnveide mācību stundās
dc.title.alternativeElementary school age children self evaluation skill perfecting during school lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record