Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorBabre, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:35Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65083
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38503
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Sanita Babre. Bakalaura darba tēma: “Tautas pasaku izmantošana bērnu vārdu krājuma pilnveidošanai vidējā pirmsskolas vecumā”. Bakalaura darba mērķis: teorētiski un empīriski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas, izmantojot tautas pasakas. Pētījums sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā apkopota un analizēta literatūra par pasakas jēdzienu, tās nozīmi bērna audzināšanā un valodas attīstībā un apkopoti metodiskie ieteikumi pasaku izmantošanā bērnu vārdu krājuma paplašināšanai vidējā pirmsskolas vecumā. Empīriskajā daļā izmantotas trīs pētīšanas metodes. Aptauja - pedagogu pieredzes izpētē. Pedagoģiskais novērojums, lai pētītu, kā reāli dzīvē tiek izmantotas pasakas rotaļnodarbības laikā, un vai tās ietekmē bērnu vārdu krājuma paplašināšanos. Pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, lai pārbaudītu teorijā gūtās atziņas praktiski. Pētījumā tika pētītas un analizētas pasaku izmantošanas iespējas bērnu vārdu krājuma pilnveidošanai. Tika secināts, ka bērnu vārdu krājuma aktivizēšanu sekmē bērna aktīvs darbs - tēlotājdarbība, radošā darbība, lomu spēles u. c. Iesaistoties praktiskā darbībā, bērns labāk izprot pasakas sižetu un jauno vārdu nozīmi. Sadarbības uzdevumi ar citiem veicina vārdu iekļaušanu aktīvajā runā. Bakalaura darbs sastāv no 64 lapaspusēm, kas iekļauj ievadu, 2 daļas, 5 tabulas, 19 attēlus, secinājumus, 30 izmantotās literatūras un informācijas avotus, 8 pielikumus.
dc.description.abstractThe author of bachelor: Sanita Babre. Bachelor theme: “The use of folk fairy tales for the improvement of children's vocabulary in average preschool age”. The purpose of the bachelor: Theoretically and empirically research vocabulary improvement opportunities with using folk tales in average preschool age. The work cinsists of two parts. In theoretical part is summarized and analyzed literature about concept of fairy tales, thats meaning in childrens education and lenguage development and summarized methodical suggestions how to use fairy tales to improve children's vocabulary in average preschool age. In empirical part used three research methods. Questionnaire – experience research of other preschool teachers. Pedagogical observation to study how fairy tales are working in real life and what is their influence on childrens vocabulary. Pedagogical trial operation to to test the theoretical knowledge practically. In research were studied and analyzed vocabulary improvement opportunities using fairy tales. It was concluded that childrens vocabulary is activated when he works actively involved – performance, creative activity, role games. Children better understand fairy tale’s storyline and new words meaning, when he is involved in practical work. Cooperation tasks with other childrens promotes the words inclusive in active speech. The work volume is 64 pages, that contains introduction, 2 parts, 5 charts, 19 pictures, conclusion, 30 literature and other sources, 8 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectVārdu krājums
dc.subjectPasaka
dc.subjectRuna
dc.subjectValoda
dc.titleTautas pasaku izmantošana bērnu vārdu krājuma pilnveidošanai vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeThe use of folk fairy tales for the improvement of children's vocabulary in average preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record