Sociālpedagoģiskā darbība cittautiešu skolēnu integrācijas veicināšanai vispārējās izglītības iestādē
Author
Mailīte, Meldra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Meldras Mailītes diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība cittautiešu skolēnu integrācijas veicināšanai vispārējās izglītības iestādē” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes skolotāju izglītības nodaļā. Diplomdarba mērķis ir raksturot cittautiešu skolēnu integrāciju vispārējās izglītības iestādē, izstrādāt sociālpedagoģiskās darbības programmu cittautiešu skolēnu integrācijas veicināšanai vispārējā izglītības iestādē, veikt tās aprobāciju un iegūto rezultātu analīzi. Teorētiskajā daļā tiek raksturots integrācijas jēdziens, multikulturālisms un starpkultūru izglītība un cittautiešu skolēnu integrācija vispārējās izglītības iestādē. Praktiskā daļa ietver pētījuma par cittautiešu integrācijas procesu X vidusskolā aprakstu, kā arī tika modelēta un aprobēta sociālpedagoģiskās darbības programma cittautiešu integrācijas procesa veicināšanai vispārējās izglītības iestādē. Atslēgvārdi: cittautieši, integrācija, migranti, sociālais pedagogs, sociālpedagoģiskā darbība. Diploma thesis “Socio – pedagogical activity to promote integration of foreign students in comprehensive education establishment”, has been developed by Meldra Mailīte in the University of Latvia Faculty of Pedagogy, Psychology and Arts, department of teacher’s education. The goal of diploma thesis is to describe the integration of foreign students in comprehensive education establishment, develop a socio-pedagogical program to promote the integration of foreign students in comprehensive education establishment, approbate it and analyze the generated results. The theoretical part describes the concept of integration, multiculturalism and intercultural education and the integration of foreign students in comprehensive education establishment. The practical part includes a description of the research about the integration process of foreign students in the highschool X, modeling and approbation of the socio-pedagogical program to promote the integration of foreign students in comprehensive education establishment. Keywords: foreigners, integration, migrants, social pedagogue, socio – pedagogical activity.