Sociālpedagoģiskā darbība 17 – 22 gadus vecu audzēkņu personības izaugsmes veicināšanai ārpusģimenes aprūpes iestādē
Author
Lārmane, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība 17 – 22 gadus vecu audzēkņu personības izaugsmes veicināšanai ārpusģimenes aprūpes iestādē” izveidots ar mērķi raksturot sociālpedagoģisko darbību ārpusģimenes aprūpes iestādes audzēkņu personības izaugsmes veicināšanai un izstrādāt, aprobēt un analizēt programmu personības izaugsmes veicināšanai Bērnu un jauniešu centra “X” struktūrvienībā. Teorētiskajā daļā aprakstīta sociālpedagoģiskā darbība ārpusģimenes aprūpes iestādē, raksturots personības izaugsmes jēdziens, jauniešu īpatnības personības izaugsmē, kā arī koučinga un individuālā plāna izveide kā metodes personības izaugsmes veicināšanai. Praktiskajā daļā veikta bērnu un jauniešu centra audzēkņu personības, proti, rakstura, pašvērtējuma, pašcieņas, vajadzību un prasmju izpēte. Tika izstrādāta sociālpedagoģiskā programma “Sociālpedagoģiskā darbība 17 – 22 gadus vecu audzēkņu personības izaugsmes veicināšanai Bērnu un jauniešu centra “X” struktūrvienībā”. Veikta programmas aprobācija un tās rezultātu analīze. Diploma paper “Socio - pedagogical Activity to Encourage 17 – 22 Years Old Student Personality Development in Non – family Care Institution” was developed to describe socio – pedagogical activities to encourage personality development in non – family care institution, and to develop, manage and analyse a programme for the encouragement of personality development in the “X” unit of the Centre for Children and Youth. The theoretical part describes social pedagogical activity in a non-family care institution, describes the concept of personality growth, the peculiarities of youth age in personality growth, and the creation of kouching and individual plan as methods for promoting personality growth. The practical part undertakes a study of personality of children and young people who include the study of character, self – esteem, self- respect, needs and skills. The social pedagogical programme “Social pedagogical acitity promoting Riga Municipal Children and Youth Centre “X” student personality growth” was developed. This programme was removed and results were analysed.