• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optikas salonu interjera izveides nosacījumi

Thumbnail
View/Open
299-65473-Neznamova_Valerija_vn14003.pdf (8.194Mb)
Author
Ņeznamova, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Karlsone, Inguna
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā “Optikas salonu interjera izveides nosacījumi”, analizējot pieejamo literatūru un informācijas avotus, tiek apskatīta optikas salonu vēsturiskā attīstība. Izpētīti interjeru veidojošie dizaina faktori, kā arī merčendaizinga noteikumi tirdzniecības telpas izveidei. Empīriskajā daļā tiek veikts salīdzinošais pētījums, analizējot optikas salonu interjerus gan Latvijā, gan pasaulē. Izvērtēta to atbilstība mūsdienīgam funkcijām un izveides pamatprincipiem. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām, 10 apakšnodaļām un 3 pielikumiem. Tā apjoms ir 96 lappuses. Darbā izmantoti 13 literatūras avoti. Radošajā daļā tiek izstrādāts interjera projekts atbilstoši mūsdienu optikas salonu nosacījumiem, balstoties uz teorētiskajā un empīriskajā daļā izdarītajiem secinājumiem.
 
In the bachelor’s thesis “Conditions for the creation of interior design for the salons of optics” author analyzes available literature and information sources about optical store phenomenon historical development. The factors of design, as well as merchandising rules for the creation of a trading space, are explored. The factors of interior design, as well as merchandising rules for the creation of a trading space has beed researched. In the empirical part the author analyses and compares interiors of optical stores both in Latvia and the world. Their conformity to modern functions and basic principles of creation has been evaluated. Amount of bachelor thesis - 3 chapters, 10 subdivisions, list of 13 entries. Amount of bachelor pages is 96. The creative part of the developed interior design according to the modern optical store conditions, based on the conclusions from the theoretical and empirical parts.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38526
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV