Pašnoteikšanās teorija un stratēģijas skolēna ar īpašām izglītības vajadzībām motivācijas mācīties paaugstināšanai
Author
Kalniņa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek padziļināti pētīta pašnoteikšanās teorija un stratēģijas saistībā ar izglītību, sniedzot iespēju skolēnam speciālās izglītības vajadzībām rast vēlmi mācīties, tādējādi uzlabojot savas sekmes un zināšanas. Gadījuma pētījums tika veikts ar vienu skolēnu ar speciālām vajadzībām, strādājot ar un sniedzot izvēles iespējas pieņemt lēmumus; reflektēt; apzināties mācību un personīgās vajadzības un mērķus; un iedrošinot katru dienu, izvirzītie mērķi šādā veidā kļuva īstenojamāki un iespējami. Tika secināts, ka mācot skolēnu ar speciālām vajadzībām, ar darbā izvēlētajām stratēģijām, sniedz labumu gan skolā, gan ārpus tās. This Diploma Paper explores, in depth, self-determination theory and strategies applied to educational purposes in order to enhance student’s overall dedication to studies and, therefore, improve subject grades. A case study was carried out focussing on a specific case, where, by teaching and giving a student the choice to make decisions; reflect; become aware of the educational and personal needs for growth, aims and goals; and encouraging daily, the set goals became more possible and feasible. It was concluded that teaching special educational needs student applying the strategies chosen for the Paper greatly benefited the specific student’s future both at school and outside of school.