Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ieva
dc.contributor.authorĀriņa, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:51Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65545
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38536
dc.description.abstractMērķis: noskaidrot bērnu autisma iezīmju saistību ar vecāku audzināšanau un vecāku stresa indeksu. Dalībnieki: 98 mātes, kurām ir bērni vecumā no 5-11 gadiem (M=8,26, ST=1,91). Piedalījās mātes, kurām ir bērni ar autisma pazīmēm vai diagnozēm, un mātes, kurām bērni ir bez autisma traucējuma. Kopumā piedalījās 39 mātes, kuras audzina meitenes (40 %) un 59 mātēs, kuras audzina zēnus (60%). Instrumentārijs: Programmas Izglītošanās ar autismu Latvijas skolās pētījuma ietvaros izveidotā aptauja – Pazīmes, Ģentes audzināšanas skala, Vecāku stresa indekss. Rezultāti: Bērnu autisma iezīmes negatīvi korelē ar māšu pozitīvo audzināšanu, noteikumiem un autonomiju. Bērnu autisma pazīmes negatīvi korelē ar Vecāku stresa indeksa aptaujas apakšskalām: māšu distress, attiecību grūtības un “grūtais bērns”. Grupā, kur ir mātes, kurām bērni ir bez autisma pazīmēm (n=38) uzrāda nozīmīgas atšķirības, tādos audzināšanas veidos, kā pozitīva audzināšana, uzraudzība, noteikumi, nekonsekventa disciplinēšana un autonomija. Grupā, kur ir mātes, kurām ir bērni ar autisma pazīmēm (n=38) uzrāda nozīmīgas atšķirības vecāku stresa dimensijās: vecāku distress, attiecību grūtības un “grūtais bērns”.
dc.description.abstractObjective: author of this research investigated the relationships between children’s autism signs, mother’s behaviour and mother’s stress index. Participants: 98 mother’s of children’s aged 5-11 (M=8,26, ST=1,91) years old. In this study take part mother’s of children who do not have autism, as well as children with autism or signs of autism. Together 39 mother’s which parenting daughters (40%) and 59 mother’s which parenting sons (60%). Questionnaires: Learning with autism in Latvian Schools programme, The Autism signs questionnaire – Signs, Ghent parental behaviour scale, Parenting stress index. Results: Children signs of autism negatively corelated to mother’s posiviely parenting, rules and autonomy. Children signs of autism negatively corelated to mother’s distress, parenting difficulties and difficult child. In group of mother’s of children who do not have signs of autism appears differences in positively parenting, rules, inconsistent discipline, control and autonomy. In group of mother’s of children who have signs of autism appears differences in mother’s distress, parenting difficulties and difficult child.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectbērnu autisma pazīmes
dc.subjectaudzināšanas uzvedība
dc.subjectvecāku stress
dc.subjectChildren signs of autism
dc.subjectparenting behaviour
dc.titleBērnu autisma pazīmju saistība ar māšu audzināšanas uzvedību un māšu stresu
dc.title.alternativeRelationship between children’s autism signs, mother’s behaviour and mother’s stress index
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record