Show simple item record

dc.contributor.advisorGrigule, Ligita
dc.contributor.authorKļaviņa, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:56Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65699
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38543
dc.description.abstractEiropas komisija ir aicinājusi dalībvalstis izveidot jauno skolotāju karjeras sākuma atbalsta programmu. Darba aktualitāte ir saistīta ar to, ka Latvijā līdz šim valsts līmenī nav izstrādāta atbalsta programma jaunajiem skolotājiem, kas noved pie nesistemātiska atbalsta un jauno skolotāju skaita mazināšanos, skolotāju trūkuma, kas nākotnē aizvietotu pensijas vecuma skolotājus, un neefektīvu finanšu resursu izmantošanu skolotāju izglītībai, kuri pamet skolotāja darbu jau pašā savas karjeras sākumā. Maģistra darba mērķis ir noteikt galvenās jomas, kur nepieciešams sniegt atbalstu jaunajiem skolotājiem karjeras sākumā. Aptauja ir izvēlēta, kā pētījuma metode un datu ieguvei ir izmantota dokumentu analīze, 55 jauno skolotāju anketēšana, intervijas un darba vizītēs veiktas fokusgrupas diskusijas. Pētījuma rezultātā izdarīti secinājumi par drošas vides un attieksmes maiņas nepieciešamību skolas līmenī, kā arī sniegti ieteikumi atbalsta programmas vadlīniju izstrādei, lai samazinātu jauno skolotāju atbirumu izglītības iestādēs Latvijā.
dc.description.abstractEuropean Commission has invited the member states to provide novice teachers with an early career support. The research is topical because there is no state-wide coherent induction programme developed in Latvia which leads to unsystematic support and a high drop-out of the novice teachers, deficit of teachers to replace expected retirements and ineffective use of the financial resources spent on educating teachers, who quit working at a very early stage of their career. The aim of the Master’s Paper is to identify the key areas of support required for novice teachers. Survey has been chosen as a research method and the data collection methods include content analysis of various government reports and studies, 55 questionnaires, interviews and study visits with focus group discussions. As the result, conclusion on required safe working conditions and change of the attitude at the school level as well as recommendations for the induction programme framework made to reduce the novice teachers’ drop-out rate in Latvia.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectatbalsta programma
dc.subjectindukcijas programma
dc.subjectjaunie skolotāji
dc.subjectjauno skolotāju atbirums
dc.subjectatbalsta nodrošinājums
dc.titleAtbalsta programmas izstrādes vadlīnijas jauno skolotāju atbiruma samazināšanai
dc.title.alternativeThe Induction Programme Framework to Reduce the Novice Teachers’ Drop-Out Rate
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record