Kārļa Padega grafika kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās 9.klasē
Autor
Rudaka, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Kārļa Padega grafika kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās 9.klasē ” mērķis ir iepazīt un izpētīt Kārļa Padega grafiskos izteiksmes paņēmienus un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 9.klasē, radot ekspresīvu un izteiksmes līdzekļiem bagātu tušas zīmējumu. Diplomdarba uzdevumu ietvarā ir apzināta literatūra par latviešu mākslinieku Kārli Padegu, raksturota K. Padega grafiskā daiļrade un tušas tehnikas specifika. Uzdevumu kopas izveidei ir izvērtēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, kas atbilstu pusaudžu vecumposma īpašībām. Uzdevumu kopas četri uzdevumi ir realizēti pedagoģiskajā izmēģinājumā no kura secināms, ka K. Padega grafiskā daiļrade spēj iedvesmot un atbrīvot skolēnos jaunradi tušas tehnikas pielietojumā, un pieredzes rezultātā mainīt individuālos priekšstatus par tušas tehniku. The aim of Diploma Thesis under the title “Kārlis Padegs' Graphics as an Inspiration Source in Visual Art in Class 9” is to acquaint with Kārlis Padegs’ graphic expression techniques and explore their use in visual art lessons in 9th grade, by creating passionate and expression-rich ink drawing. Within the framework of the Diploma paper, the literature on Latvian artist Kārlis Padegs’ has been studied, as well as K.Padegs’ graphic art and specifics of ink drawing technique have been described. In order to form a set of tasks, corresponding to the peculiarities of adolescents' groups, pedagogical and psychological literature has been evaluated. By implementings the four tasks of the task set in the pedagogical experiment, it is possible to conclude that K. Padegs’ graphic art can inspire and enhance pupils' creativity in the application of the technique, and, as a result of experience, change the individual perceptions of Indian ink technique.