Kokneses novada autoru dzejas iepazīšana 11. klasē
Автор
Spilberga, Tija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba „Kokneses novada autoru dzejas iepazīšana 11. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas, iepazīstot sava novada dzejniekus un viņu daiļradi, modinātu skolēnu interesi par sava novada dzejniekiem un viņu radošo darbību. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, kā arī secinājumi un 21 pielikums. Pirmajā nodaļā ir teorētiski pamatoti diplomandes uzskati par dzejas apguves nozīmību literatūras mācību procesā. Otrā nodaļa ir veltīta Kokneses novada dzejnieku personības un daiļrades iepazīšanai un izpētei. Trešajā nodaļā ir aprakstīta skolotājas sagatavošanās mācību stundām, darbam klasē, pētītas jauniešu vecumposma īpatnības un raksturoti pētījumā iesaistītie jaunieši, kā arī ir iekļauts mācību satura atlases un organizācijas plānojums. Ceturtajā nodaļā atklāta Kokneses novada autoru daiļrades iepazīšanai veltīto mācību stundu norise, bet piektajā nodaļā ir analizēta un izvērtēta skolotājas un skolēnu sadarbība, tās rezultāti. Pielikumos ir iekļauti izstrādātie mācību materiāli, vērtēšanas kritēriji un skolēnu darbu paraugi. Izstrādātā metodiskās sistēmas varianta un mācību materiālu efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms gan studentiem, gan Kokneses novada latviešu valodas un literatūras skolotājiem, gan arī citiem sava novada kultūras manotjuma izzinātājiem, kas interesējas par sava novada autoriem un viņu daiļradi. Atslēgas vārdi: dzejnieki, Kokneses novads, dzejas apguve, literatūras priekšmets, literatūras mācību stundas. The aim of this diploma thesis „Introducing Poetry created by Koknese Local Authors un Grade 11” is to develop methodical system approach that by introducing creative work of authors poetry from their local surrounding arouse the students’ interest. This Diploma consists of an introduction, five chapters with subchapters, conclusions and 21 annexes. The first chapter includes theoretically grounded opinion of candidate of Diploma about the importance of studying poetry in literature learning process. The second chapter is dedicated to exploration of Koknese poets’ personalities and their creative works. The third chapter describes authors’s practical experience for the classes, explores the features of the students’ age group and charactises organizational planning. The fourth chapter reveals the lesson process dedicated to exploring poetry of Koknese poets. In the fifth chapter teacher and students’ cooperation results are analysed and evaluated. Annexes include created learning materials with criteria and students’ work samples. The efficiency of developed methodical system approach has been tested in pedagogical trial. This Diploma thesis can be used to students, Latvian language and literature teachers of Koknese municipality and other interested parties. Keywords: poets, Koknese, studying poetry, the subject of literature, literature lessons.