Patstāvīgas mācīšanās prasmes un mājasdarbi sākumskolas 2.-3.klasē
Автор
Zveja, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jau izsenis mājasdarbi pedagoģiskajā procesā ir bijis strīdus ābols, jo par tiem nav vienota viedokļa. Pētījumi pierāda, ka mājasdarbu veikšanai ir gan pozitīvi (zināšanu nostiprināšana), gan negatīvi aspekti (zaudē laiku citām aktivitātēm). Akadēmiskie ieguvumi, veicot mājasdarbus, ir novērojami sākot no sākumskolas vecākajām klasēm. Mājasdarbi skolēniem palīdz attīstīt arī patstāvīgās mācīšanās prasmes. Pēc definīcijas mājasdarbs ir skolēna patstāvīgi veikts darbs ārpus mācību stundām, tomēr, ja skolēns nav apguvis prasmi mācīties pats, tas nav iespējams. Sākumskolā ir būtiski attīstīt šīs prasmes stundās ar dažādām metodēm un paņēmieniem, lai skolēni būtu sagatavoti, mērķtiecīgi un zinātkāri, tādi, kuri paši uzņemas atbildību par savu mācīšanos. Since long time ago homework assignments in pedagogical process have been reason for debate since there hasn`t been unified opinion. Research shows that doing homework assignments has both positive (strengthen knowledge) and negative (less time for other activities) sides. Academic growth by doing homework assignments can be seen starting from higher grades at elementary school. Homework assignments help pupils develop independent learning skills. Homework assignment is task done by pupil out of lessons, but it`s impossible if pupil doesn`t know how to learn by himself. In elementary school it`s important to develop these skills with different tools and methods, so that pupils are ready, goal oriented and curious to take responsibility about their own learning.