Show simple item record

dc.contributor.advisorĶestere, Iveta
dc.contributor.authorSļadzs, Aleksandrs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:06:00Z
dc.date.available2018-06-30T01:06:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other66041
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38554
dc.description.abstractIerosme darba tēmai atrodas personīgās pieredzes kontekstā, savu bērnu audzināšanā un aizraušanās ar filozofiju, cilvēka intelektuālo attīstību. Runājot par stimuliem (ierosme – intelektuālais uzbudinājums, uztraukums; stimuls – psihes stāvoklis pirms/orientētas darbošanās laikā), var minēt biežus kontaktus ar pirmsskolas izglītības iestādēm. Pedagoģiskā rakstura darbības rezultātā radījās pārliecība, ka sistēmai ir vajadzīgas radikālas reformas, domāšanas jeb paradigmas maiņa. Nav svarīgi, vai šī pārliecība ir apzināta vai neapzināta, pietiek ar to, ka prāts spēj to reģistrēt un noturēt relatīvi ilgstošā laika posmā. Augstākminētā pārliecība pati par sevi ir atbilde uz visiem jautājumiem tādā ziņā, ka prātā neatkarīgi no tās racionālas domāšanas daļas ir izveidojies konkrēts darba plāns. Šim plānam trūkst vārdu un citu izpausmes veidu, bet viennozīmīgi pie augstākminētās pārliecības noturēšanas spējas un orientētas aktivitātes prāts piemeklēs vispiemērotākos apstākļus (cilvēkus, vidi, informāciju) un izstrādās visefektīvāko vārdu aparātu jeb verbalizēšanas veidus. Tādā ziņā 20.gadsimta sākuma pasākumi Krievijas impērijā būtu labs veids verbalizēšanas spējas pilnveidošanai. Līdz ar to diplomdarbs sekmēs verbalizēšanu un citu izpausmes veidu veidošanos pārliecības (par domāšanas maiņu) kontekstā; diplomdarba mērķis ir „jaunā cilvēka” audzināšanas izpēte pirmsskolas izglītības iestādēs padomju varas periodā. Darbā ir aplūkoti vēsturiskie avoti, zinātniskā literatūra, mācību grāmata, izmantoti elektroniskie informācijas avoti, pētnieciskie darbi.
dc.description.abstractPersonal life experience inspired the graduation thesis topic, especially my children education and interest in philosophy and human intelligence. Regarding to motivation (inspiration means intellectual excitement, agitation; motivation means psycho before/during aimed activity) often contacts with preschool could be mentioned. As a result of the pedagogical kind of activity is conviction that education system needs radical change in the way of thinking or paradigm. It is not important if conviction will be subconscious or not, it is sufficient that mind can indicate and keep it for a long time. Mentioned conviction is a universal reply to any question in the way a specific plan of activities is created by the external part of mind (the part that is not rational). The plan disadvantages are verbal and another expression mode disability, but at the same time recalling of mentioned conviction and implementing aimed activities suffices for the best way of researching and verbalisation performed by mind. In this way, historical events in the beginning of 20th century in Russian Empire could be a good solution for the verbalisation improving. According to it verbalisation and expression modes are supported in the context of conviction (thinking change) by the paper; an aim of graduation thesis is “new man” researching in preschool in the Soviet period. The paper is based on historical sources, workbooks, also online sources and researches are used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpadomju pedagoģija
dc.subjectjaunais cilvēks
dc.subjectsabiedriskā audzināšana
dc.subjectsociālistiskā ģimene
dc.titleParadigmas maiņa 20.gadsimta sākumā: jaunais cilvēks padomju pedagoģijā
dc.title.alternativeChange of paradigm of pedagogy: “new man” in the soviet pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record