• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēliskošanas elementi IT mācību sistēmā

Thumbnail
View/Open
302-65193-Lapina_Ieva_il14031.pdf (2.630Mb)
Author
Lapiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Trukšāns, Leo
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Spēles ir ļoti aizraujošs laika pavadīšanas līdzeklis, tādēļ ir radušies virzieni, kuri mēģina spēlēs izmantotos procesus un elementus pārnest arī uz citām, ne ar spēlēm saistītām, nozarēm. Galvenais darba mērķis ir izpētīt, kas ir spēliskošana, no kā tā sastāv un kā tā var tikt izmantota mācību sistēmas. Tas tiek darīts, lai varētu tikt izplānoti iespējamie spēliskošanas elementi IT mācību platformai ReSeLa, kas ir paredzēta praktiskai datortīklu un datorsistēmu apguvei. Darbs sastāv no spēliskošanai veltīto resursu pētīšanas un analīzes. Tiek apskatītas vairākas ar izglītību saistītas mācību sistēmas, kas veiksmīgi ir izmanto spēliskošanu savā sistēmā. Kā arī tiek apskatīta mācību platforma ReSeLa, kurai tiek izveidots plāns ar nepieciešamajiem uzlabojumiem sistēmas spēliskošanai.
 
Games are a very exciting means of spending time, so different directions have been born, that try to use processes and elements used in games in other, non game related, sectors. The main purpose of the work is to explore what is gamification, what it consists of and how it can be used for learning systems. This is done so that potential elements of gamification can be used for the IT training platform ReSeLa that is used for the hands-on lerning of computer networks and computer systems. The work consists of research and analysis of resources. Several education related learning systems that successfully use gamification in their systems are considered. It also looks at the training platform ReSeLa, for which a plan with the necessary improvements to the system is made.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38695
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV