Pedagogu motivācijas pasākumu vadības pilnveides iespējas Ķekavas novada vidusskolās
Author
Skodžus, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kristapsone, Silvija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Vispārējās izglītības iestādes attīstībā svarīga nozīme ir motivētam personālam. Motivēšanas problēma ir bijusi aktuāla visos laikos, un arī šobrīd, mūsdienu sarežģītajos ekonomiskajos, pārmaiņu apstākļos tās nozīme nav mazinājusies. Bez pareizas motivācijas pieejas ir grūti panākt personāla maksimālu atdevi savam darbam, kas savukārt ietekmē iestādes turpmāko attīstību un kvalitatīvu izglītību. Iestādes vadītājam arvien grūtāk piesaistīt atbilstošas kvalifikācijas personālu, lai nodrošinātu iestādes darbību un mācību procesu iestādē, ņemot vērā pedagogu novecošanos un konkurētspējīgu atalgojumu. Maģistra darba mērķis ir izpētīt personāla motivācijas teorētiskās nostādnes un motivācijas pilnveides iespējas Ķekavas novada vidusskolās, lai izstrādātu priekšlikumus pedagogu motivācijas pasākumu pilnveidei. Autore darba mērķa sasniegšanai izvirzīja uzdevumus: 1.Izpētīt motivācijas sistēmas teorētisko bāzi. 2.Sniegt Ķekavas novada vidusskolu vispārēju raksturojumu un veikt SVID analīzi. 3.Analizēt vidusskolu personāla struktūru. 4.Veikt pedagogu motivācijas analīzi, izmantojot darba autores sastādītu anketu un strukturētu interviju. 5.Izvērtēt pedagogu anketēšanas rezultātus un formulēt atbilstošus secinājumus. 6.Sagatavot priekšlikumus pedagogu motivācijas pasākumu pilnveidei. Maģistra darbs sastāv no trīs nodaļām un apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā darba autore apkopo un analizē teorētiskos aspektus par darbinieku motivācijas sistēmu, radot iespēju izprast un salīdzināt motivēšanas teorijas pamatlicējus un mūsdienu darbinieku motivēšanas modeļus. Otrajā nodaļā apkopo un analizē pedagogu kvalitātes pakāpes un sniedz Ķekavas novada izglītības iestāžu vispārēju raksturojumu, un vadītāja darba stilus un to lomu pedagogu motivēšanā. Darba autore sniedz pedagoģiskā personāla struktūras raksturojumu Latvijā un Ķekavas novada vidusskolās un analizē SVID analīzē. Trešajā nodaļā autore veica Ķekavas novada vidusskolu pedagogu (90 respondenti) darba motivācijas analīzi ar aptaujas anketām un analizē vidusskolu direktoru un Izglītības daļas vadītāja intervijas, apraksta pētījumā izmantotās metodes. Maģistra darba noslēgumā darba autore sagatavoja secinājumus un sniedza priekšlikumus motivācijas vadības pilnveidei Ķekavas novada vidusskolās. Maģistra darbā tika pierādīts, ka izglītības iestādes vadībā pilnveidojamas motivācijas iespējas pedagogu apmierinātībai ar darbu. Darba apjoms 107 lapas, kas satur 37 attēlus, 7 tabulas, 59 literatūras avotus un 11 pielikumus. Atslēgas vārdi: pedagogu motivācija, vispārējā vidējā izglītība, pilnveide, motivēšanas modeļi, motivēšanas nozīme un būtība, kvalitātes pakāpes, darbinieku atlīdzība. Motivated employees are significant in the development of general education institutions. The problem of motivation has always been topical, and even today, through the sophisticated economic and changing circumstances, its importance has not decreased. Without the right motivational approach, it is difficult to maximise the efficiency of employees regarding their work which respectively affects the future development of an institution and qualitative education. It is constantly difficult for a head of an institution to recruit employees of appropriate qualification to ensure operation of the institution and educational processes in the institution, considering the aging of teachers and competitive remuneration. The aim of this Master’s Thesis is to study the theoretical approach to employees’ motivation and possibilities for motivational improvement in secondary schools of Ķekava municipality in order to develop suggestions for improvement of measures for pedagogical motivation. The Author has determined the following tasks for achieving the goal of the Thesis: 1.To study theoretical basis of the motivation system. 2.To provide a general characterization of Ķekava Municipality Secondary Schools and to perform a SWOT analysis. 3.To analyse the personnel structure of secondary schools. 4.To analyse motivation of teachers, using a questionnaire and a structured interview that has been developed by the Author. 5.To evaluate results of the pedagogical questionnaire and to define respective conclusions. 6.To prepare suggestions for improvement of pedagogical motivation measures. The Master’s Thesis comprises three sections and three subsections. In the first section the Author summarizes and analyses theoretical aspects of the system of personnel motivation, establishing an opportunity to understand and compare the founders of motivational theory and contemporary models for personnel motivation. The second section summarizes and analyses degrees of pedagogical quality and generally characterizes educational institutions of Ķekava municipality, as well as the management styles and their role in pedagogical motivation. The Author of the Thesis describes the structure of pedagogical personnel in Latvia and in secondary schools of Ķekava municipality, also provides a SWOT analysis. In the third Section the Author analyses work motivation of teachers in Ķekava municipality secondary schools (90 respondents) by using questionnaires, analyses interviews with secondary school heads and head of the education department, and describes methods that have been used in the study. The Author finalises the Master’s Thesis with conclusions and suggestions for improvement of motivational management in Ķekava municipality secondary schools. In the Master’s Thesis it has been proven that motivational opportunities for pedagogical work satisfaction have to be improved on the level of an institution’s management. The volume of the Thesis is 107 pages; it comprises