• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pircēju rīcību ietekmējošie faktori kafejnīcu izvēlē.

Thumbnail
View/Open
303-63701-Vagele_Kristine.Kitija_kv13033.pdf (1.286Mb)
Author
Vagele, Kristīne Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās lielās konkurences apstākļos patērētājs ir viens no galvenajiem, kas nosaka uzņēmuma veiksmi vai neveiksmi. Viņa izvēli nosaka vairāki faktori. Lai pēc iespējas efektīvāk varētu darboties jebkurš uzņēmums un, tam nepieciešams veikt kvalitatīvu patērētāju rīcības izpēti. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijā iegūto informāciju par pircēju rīcību ietekmējošajiem faktoriem un veiktās aptaujas rezultātiem, izanalizēt kuri faktori visvairāk ietekmē cilvēku izvēli, kādu kafejnīcu apmeklēt, un sniegt priekšlikumus kafejnīcu īpašniekiem un jaunajiem uzņēmējiem veiksmīgākām kafejnīcas mārketinga aktualitātēm. Darba laikā tika veikta aptauja, lai noskaidrotu kādi faktori ietekmē pircēju rīcību kafejnīcu izvēlē. Bakalaura darbs sastāv no 64 lapām, 21 attēla, 5 tabulām un 1 pielikuma.
 
Nowadays in the conditions of competition, consumer is one of the main part, who determines the company's success or failure. His choice is determined by many factors. To be as effective as possible, every company must to do qualitative research of consumer behaviour. The aim of bachelor thesis is to analyze which factors mostly affect the people’s choice, which cafe to attend, and to make recommendations to cafe owners and young entrepreneurs for more successful cafe marketing activities, based on theory about factors affecting consumer behaviour and the results of survey During the work the surwey was conducted to find out which factors affect consumer behaviour choosing cafe. Bachelor thesis consist of 64 pages, 21 picture, 5 tables and 1 application.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38784
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV