PSIA “Kauguru veselības centrs ”konkurētspēja un to ietekmējošie faktori Latvijas veselības pakalpojumu tirgū
Автор
Sprukta, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rabkeviča, Dzintra
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba tēma : PSIA „Kauguru veselības centrs” Konkurētspēja un to ietekmējošie faktori Latvijas veselības pakalpojumu tirgū. Darba autore: Latvijas Universitātes Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas ”Komercdarbība un uzņēmuma vadība”, studente Irina Sprukta. Darba mērķis: pamatojoties uz teorijas atziņām par uzņēmuma konkurētspēju, izpētīt PSIA “Kauguru veselības centrs” (turpmāk teksta KVC) konkurētspēju ietekmējošos faktorus Latvijas tirgū, kā arī izstrādāt priekšlikumus konkurētspējas paaugstināšanai. Konkurētspējas paaugstināšanai ir svarīga nozīme katram uzņēmumam. Katrā Latvijas pilsētā pastāv stipra konkurence starp uzņēmumiem, kuri piedāvā veselības pakalpojumus un katrs cenšas sev iegūt lielāku tirgus daļu. Jūrmalas pilsēta ir piesātināta ar dažādām veselības iestādēm, kūrorta un rehabilitācijas centriem. Bakalaura darbā tiek aplūkota problēma, ka stipra konkurence veselības pakalpojumu tirgū sekmē pacientu skaita samazinājumu. Tādēļ autore lielāku uzmanību veltīja “Kauguru veselības centra” darbības analīzei un pakalpojumu attīstībai, lai noskaidrotu uzņēmuma konkurētspēju. Pirmajā nodaļā autore ir raksturojusi konkurences un produktu konkurētspējas teorētiskos aspektus, aplūkoja konkurences veidus un vidi. Darba otrajā nodaļā autore sniedza Latvijas veselības nozares aprakstu . Darba trešajā nodaļā autore aprakstīja Jūrmalas pilsētas atpazīstamākās veselības iestādes un raksturojusi to sniegtos pakalpojumus. Darba ceturtajā nodaļā autore aplūkoja PSIA “Kauguru veselības centrs” darbību, veica konkurētspējas analīzi, lai noskaidrot uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī attīstības iespējas un draudus. Darba piektajā nodaļā autore aplūkos PSIA “Kauguru veselības centrs” veiktus pasākumus klientu piesaistei, ka arī sniegs priekšlikumus pakalpojumu attīstībai. Bakalaura darbs sastāv no 5 nodaļām, 2 apakšnodaļām, ir pievienotas 7 tabulas, 18 attēli, izmantoti 42 literatūras un informācijas avoti, 8 secinājumi, 5 priekšlikumi, pievienoti 2 pielikumi, bakalaura darbs izstrādāts uz 53 lapas pusēm. The theme of qualification work is - "Kauguri Health Centre" competitiveness and its contributing factors on Latvian health and wellness industry. The author of qualification work is Latvian university bachelor degree student of faculty “Business, Management and Economics” – Irina Sprukta The aim of qualification work is to research the „Kauguri Health Centre” competitiveness and its influence on Latvian market. AS well as to work out proposals for the improving its competitiveness. Competitiveness recovery is very important in every company. There is a strong competition among companies that offer health and welness services in Jurmala, and each of them is trying to increase their market share. Jurmala city is rich of different health and welness centres, resort centres and rehabilitation centres. The problem of reduction the number of patients due to strong competition in the market of health services has been described in qualification work. Therefore, the author paid more attention for marketing environment and the development of services of “Kauguri Health Centre”, to clarify the company's competitiveness. In the first chapter the theoretical aspects of a competition and competitiveness of a product have been described, kinds of competition and environment, influence of competition on the prices and quality of services have been considered. In the second chapter Latvian health and welness sector are described. In the third chapter the most popular health centers in Jurmala and their services have been described. In the fourth chapter the marketing environment of the enterprise “Kauguri Health Centre” has been considered, as well as strengths and weaknesses, opportunities and threats have been analyzed. In the fifth chapter the client solicitation activities of “Kauguri Health Centre” have been considered, as well as the proposals for the improvement of services have been made. The qualification work consists of 5 chapters, 12 subchapters, attached 7 tables, 18 images, used 31 information and literature sources, 8 conclusions, 5 proposals, 2 attachments, consists of 53 pages.