Ārvalstu inženierzinātņu studentu Latvijā prasmes darbaspēka trūkuma problēmas mazināšanai inženierzinātņu jomā
Author
Gordina, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijā paredzams darbaspēka trūkums inženierzinātņu profesijās, kur paredzēts piesaistīt kvalificētu ārvalstu darbaspēku. Tajā pašā laikā Rīgas Tehniskajā universitātē pieaug ārvalstu studentu skaits, kas apgūst inženierzinātnes, taču šis darbaspēka avots netiek apskatīts. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai ārvalstu inženierzinātņu studentu Latvijā prasmes atbilst uzņēmumu prasmju pieprasījumam inženierzinātņu jomā Latvijā. Lai to noskaidrotu, tika veiktas intervijas ar uzņēmumiem Latvijā par inženierzinātņu darbiniekiem nepieciešamajām prasmēm. Balstoties uz rezultātiem, tika veikta ārvalstu inženierzinātņu studentu Latvijā anketēšana par viņu prasmju atbilstību uzņēmumu pieprasījumam. Rezultāti parādīja, ka pieprasījumam atbilst 79% ārvalstu inženierzinātņu studentu Latvijā, un viņi varētu mazināt darbaspēka trūkumu par 2,9%, taču problēma ir latviešu valodas zināšanās. Labor shortage in engineering is expected in Latvia and it is planned to attract qualified foreign labor force. At the same time the number of foreign students in Riga Technical University who study engineering is increasing but this source of labor is not considered. The aim of the study is to investigate whether the skills of foreign engineering students in Latvia match the skill demand of companies in Latvia in the field of engineering. Interviews with the companies in Latvia were conducted on the necessary skills for the labor in engineering. Based on the results of the interviews, a survey of foreign engineering students was conducted on whether their skill supply match the skill demand of the companies in Latvia. The results showed that 79 per cent of the foreign engineering students in Latvia meet the demand and they could decrease the labor shortage in engineering by 2,9 per cent, however, the problem is the knowledge of the Latvian language.