• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola maiņa banku sektorā un tās ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijas tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-64570-Zimeta_Viktorija_vz16017.pdf (1.332Mb)
Author
Zimeta, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Zīmola maiņa banku sektorā un tās ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijas tirgū”. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskajiem aspektiem par zīmola maiņas ietekmi uz patērētāju uzvedību, kā arī uz patērētāju un ekspertu aptauju rezultātiem, izpētīt komercbanku zīmola maiņas ietekmi uz patērētāju uzvedību Latvijas tirgū, izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus komercbanku mārketinga stratēģijas pilnveidošanai zīmola maiņas procesos. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka komercbanku klientiem ir neitrāla vai drīzāk pozitīva reakcija uz zīmola maiņas procesu, kuru nodrošina atbilstoša satura mārketinga komunikācijas. Maģistra darbs sastāv no 4 nodaļām; tajā ir 91 lpp, 14 attēli, 2 tabulas un 2 pielikumi.
 
The theme of the Master’s thesis is “Rebranding in the banking sector and its impact on consumer behavior in the Latvian market”. The aim of the paper is to investigate the rebranding impact of commercial banks on consumer behavior in the Latvian market, based on the theoretical aspects of the impact of trademark changes on consumer behavior, as well as on the results of consumer and expert surveys, and to draw conclusions and make proposals for improving banking strategies in rebranding process. As a result of the study, it has been found that banks clients have a neutral or rather positive reaction to the rebranding process, which ensured by apropriate content in marketing communications. Master’s thesis consists of 4 chapters and contains 91 pages, 14 images, 2 tables and 2 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38850
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV